Netflix znów liderem. Player mocno w dół, TVP VOD i Ipla ze wzrostami (TOP10)
W marcu Netflix wrócił na pozycję lidera wśród serwisów VoD w Polsce, po tym jak Player.pl stracił 2,5 mln internautów. Duży spadek zanotował też Prime Video, natomiast mocno w górę poszły wyniki TVP VOD, Ipli i Canalplus.com.
Przeglądarkową wersję Netflixa w marcu br. odwiedziło 6,86 mln polskich internautów, co dało 23,51 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Globalnie Netflix w czwartym kwartale ub.r. zanotował wzrost liczby subskrybentów o 8,5 mln do 203,66 mln, wpływy firmy w całym ub.r. zwiększyły się z 20,15 do 25 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 do 2,76 mld dolarów. Platforma nie ujawnia, ilu ma płacących użytkowników na poszczególnych rynkach poza USA.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W czołowej dziesiątce są jeszcze dwie globalne platformy. Polska wersja HBO GO miała 2,44 mln użytkowników i 8,35 proc. zasięgu, natomiast Primevideo.com (należącą do Amazona) odwiedziło 664,8 tys. polskich internautów, co dało 2,28 proc. zasięgu.
Player przed TVP VOD i Iplą
Serwis Player.pl odwiedziło 4,14 mln internautów, zapewniając 14,2 proc. zasięgu. W połowie lutego na platformie wprowadzono w pełni subskrypcyjny model dostępu - pojawił się pakiet za 4 zł miesięcznie, w którym przy treściach emitowane są reklamy.
W sierpnia ub.r. ówczesny prezes TVN podał, że Player ma 375 tys. użytkowników. W grudniu w serwisie pojawiły się treści z globalnej platformy Discovery+, a ceny pakietów wzrosły o 5 zł.
Niżej w zestawieniu z marca są platformy VoD innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 3,03 mln użytkowników i 10,39 proc. zasięgu, Ipla.tv (należąca do Cyfrowego Polsatu) - 2,12 mln internautów i 7,27 proc. zasięgu, a uruchomiony w maju ub.r. Canalplus.com - 902 tys. użytkowników i 3,09 proc. zasięgu.
CDA Premium ma 349 tys. subskrybentów
Dział Premium serwisu CDA.pl odwiedziło 3,78 mln internautów, co dało 12,95 proc. zasięgu. Platforma należy do spółki CDA notowanej na giełdzie, dlatego regularnie podawane są jej wyniki. Na koniec ub.r. dostęp do CDA Premium miało wykupiony 348,5 tys. subskrybentów, o 116,9 tys. więcej niż rok wcześniej. Platforma przyniosła 94 proc. wpływów CDA, które wzrosły o 41 proc. do 60,54 mln zł.
Sekcja VOD portalu WP.pl zanotowała 2,58 mln użytkowników i 8,83 proc. zasięgu, a vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) - 1,45 mln odwiedzających i 4,99 proc. zasięgu.
W badaniu Mediapanel dostępne są też dane aplikacji mobilnych należących do wydawców audytowanych, czyli głównie tych rodzimych. W marcu aplikacja Ipla miała 2,68 mln użytkowników i 9,2 proc. zasięgu, a Player - 1,58 mln użytkowników i 5,4 proc. zasięgu. Aplikacja WP Pilot zanotowała 551,4 tys. użytkowników i 1,9 proc. zasięgu, TVP VOD - 536,5 tys. internautów i 1,8 proc. zasięgu, a Cyfrowy Polsat Go - 330,5 tys. użytkowników i 1,1 proc. zasięgu.
Player bez hitu filmowego stracił 2,5 mln użytkowników
W porównaniu do lutego Netflix zyskał 407,6 tys. polskich użytkowników (to 6,3 proc. w górę) i wrócił na pozycję lidera. Spadł z niej Player, w którym liczba internautów zmalała aż o 2,55 mln, czyli 38,1 proc.
Wynik Playera w lutym wyśrubowało wprowadzenie do oferty komedii „Listy do M. 4”, która wskutek lockdownu epidemicznego nie mogła być wyświetlana w kinach. W zeszłym miesiącu na platformie nie pojawiły się podobne hity.
Procentowo podobny spadek jak Netflix zanotowała platforma Primevideo.com - liczba jej polskich użytkowników zmalała o 355,1 tys. (34,8 proc.).
W dziale VoD WP.pl ubyło 265 tys. internautów (9,3 proc.), a na vod.pl - 76,5 tys. (5 proc.).
Ipla na czele wzrostów
Za to TVP VOD zyskał miesiąc do miesiąca 645,4 tys. odwiedzających (27 proc.). Procentowo jeszcze większy wzrost osiągnęła Ipla.tv - liczba jej użytkowników zwiększyła się o 811,9 tys. (62 proc.).
Na Canalplus.com liczba internautów wzrosła o 300,7 tys. (50 proc.), na CDA Premium - 192,4 tys. (5,4 proc.), a na HBOGO.pl - 37,6 tys. (1,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix znów liderem. Player mocno w dół, TVP VOD i Ipla ze wzrostami (TOP10)