Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina jako wiceszefa działu ds. produkcji bez scenariusza
Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina po tym, jak Jenn Levy odeszła z firmy w zeszłym miesiącu, a Brandon Riegg, któremu Gaspin będzie podlegał, rozpoczął poszukiwania jej następcy.
Zatrudnienie Gaspina, to duży sukces dla Netfliksa, biorąc pod uwagę, że w latach 2009–2011 był prezesem NBC Universal Television Entertainment.
Współpracował już z Netfliksem i Rieggiem przy wielu programach. Był producentem wykonawczym „Oszusta z Tindera”, który stał się wielkim hitem platformy, a także producentem wykonawczym „Rhythm + Flow”, konkursu muzycznego, który powraca z drugim sezonem cztery lata po debiucie.
Ostatnio Gaspin prowadził własną firmę Gaspin Media, która produkowała seriale, w tym „Pierwszą Damę” dla Showtime. Przez dwa lata pełnił funkcję prezesa Primary Wave Entertainment, która przejęła Gaspin Media w 2016 r., ale w 2018 r. przeszedł na emeryturę, podpisując później ogólną umowę z AGC Television.
Oznacza to dla niego powrót na stanowisko kierownicze, na którym spędził prawie dwie dekady w NBCU, a następnie awansował na prezesa NBC Universal TV Entertainment z nadzorem nad portfolio obejmującym 16 sieci nadawczych i kablowych, zanim odszedł po fuzji z Comcastem w 2010 roku.
„Jeff to ogromny talent, ma duże doświadczenie telewizyjne, więc nie mogę być bardziej podekscytowany, że do nas dołączy” – powiedział Riegg. „Od „Rhythm + Flow” po „Oszusta z Tindera” był już częścią rodziny Netfliksa i nie możemy się doczekać dalszej współpracy z nim i uczenia się od niego w tym tętniącym życiem świecie telewizji bez scenariusza”.
„Czuję się trochę jak Al Pacino w „Ojcu chrzestnym III”: kiedy już myślałem, że odpadłem, wciągnęli mnie z powrotem” – powiedział Gaspin. „Jestem bardzo podekscytowany możliwością dołączenia do Brandona i zespołu Netfliksa. Zawsze odnosiłem największe sukcesy i byłem najszczęśliwszy, kiedy budowałem lub uruchamiałem formaty bez scenariusza w VH1, Bravo i NBCU. Nie mogę się doczekać, aż zrobię to samo w Netfliksie” – wyjaśnił.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix zatrudnił Jeffa Gaspina jako wiceszefa działu ds. produkcji bez scenariusza