Netflix z większą przewagą nad Maksem. Które platformy streamingowe odwiedzamy najczęściej?
W grudniu 2024 roku Netlfix osiągnął wzrost udziału w polskim rynku streamingu wideo, zwiększając swoją przewagę nad Maksem. Skokowy wzrost zanotował SkyShowtime, zaś sporo zmalały wyniki TVP VOD, Playera i Canal+ online.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu 2024 roku Netfliksa na komputerach i urządzeniach mobilnych (badanie nie obejmuje ruchu na smart TV) odwiedziło 11,15 mln polskich internautów, co przełożyło się na 37,45 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin i 5,5 minuty, a udział platformy w łącznym czasie korzystania z witryn ze streamingiem wideo wyniósł 48,22 proc.
Netflix daleko nad Maksem i Disney+
Z pozostałych platform pułap 10 proc. udziału w całkowitym czasie przekroczył jedynie Max (TVN Warner Bros. Discovery), dostępny u nas od czerwca ub.r. W grudniu przyciągnął 3,73 mln polskich użytkowników (12,54 proc. zasięgu), przeciętnie na 4 godziny, 17 minut i 55 sekund, co dało 11,4 proc. udziału w łącznym czasie.
CZYTAJ TEŻ: Dekalog Netfliksa. Powody, dla których jest gigantem streamingu
Znacznie niżej w zestawieniu jest inny serwis TVN Warner Bros. Discovery - Player, który zanotował 2,5 mln użytkowników, 8,4 proc. zasięgu, godzinę, 44 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu oraz 3,1 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania.
Trzecie miejsce zajmuje niezmiennie Disney+. W grudniu przyciągnął 4,18 mln polskich internautów (14,03 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 25 minut i 32 sekundy, co przełożyło się na 7,19 proc. udziału w łącznym czasie.
Ponad 3 godziny w witrynach TVP i Polsatu
Przeszło trzy godziny każdy użytkownik spędził na TVP VOD i Polsat Box Go. Pierwsza platforma zanotowała 2,48 mln odwiedzających, 3 godziny, 44 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,58 proc. udziału w całkowitym czasie, natomiast drugi - 1,31 mln internautów, 3 godziny, 19 minut i 19 sekund średniego czasu oraz 3,08 proc. udziału w łącznym czasie.
CZYTAJ TEŻ: Streaming nie zagrozi operatorom płatnej telewizji. Kiedy dogonimy Amerykanów?
Oprócz Netfliksa, Maksa i Disney+ w czołowej dziesiątce są dwie inne globalne platformy. Prime Video przyciągnął 3,92 mln polskich internautów, każdego średnio na godzinę, 45 minut i 48 sekund, a SkyShowtime - 2,54 mln użytkowników, przeciętnie na godzinę, 34 minuty i 13 sekund. Udział tej pierwszej w całkowitym czasie korzystania wyniósł 4,91 proc., a drugiej - 2,83 proc.
Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 1,03 mln polskich użytkowników (to 10,2 proc. w górę), dzięki czemu mimo spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 15 minut i 52 sekundy (4,2 proc.) jego udział w łącznym czasie poszedł w górę o 2,07 pkt proc. (czyli 4,5 proc.).
Max też zyskał odwiedzających (348,8 tys., a więc 10,3 proc.), ale przeciętny czas zmniejszył się o 59 minut i 34 sekundy (18,8 proc.), przez co jego udział w całkowitym czasie zmalał o 1,46 pkt proc. (11,4 proc.). Natomiast TVP VOD stracił 384,8 tys. użytkowników (13,4 proc.), dlatego mimo wydłużenia się średniego czasu korzystania o 10 minut i 21 sekund (4,8 proc.) udział w łącznym czasie poszedł w dół o 0,76 pkt proc. (10,3 proc.).
W tej ostatniej statystyce zmalały też wyniki platformy innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online zanotował spadek o 1,03 pkt proc. (20,4 proc.), Player - o 0,65 pkt proc. (17,3 proc.), zaś Polsat Box Go - o 0,56 pkt proc. (15,3 proc.).
SkyShowtime mocno w górę
Mocno w górę poszła odwiedzalność SkyShowtime. Platforma zyskała 653,3 tys. użytkowników (34,6 proc.) oraz 19 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (25,6 proc.), dzięki czemu jej udział w łącznym czasie podskoczył o 1,13 pkt proc., czyli 66,7 proc.
Z kolei udział Prime Video zwiększył się o 0,68 pkt proc. (16 proc.), Maksa - o 0,43 pkt proc. (6,4 proc.), a CDA Premium - o 0,16 pkt proc. (9,6 proc.).
Poza pierwszą dziesiątką znalazły się m.in. Pilot WP i Viaplay. Na tej pierwszej przy spadku liczby internautów o 239,8 tys. (19,4 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o równe 11 minut (15,5 proc.), a udział w łącznym czasie zmalał o 0,08 pkt proc. (czyli 8 proc.) do 0,97 proc.
Natomiast Viaplay, która w połowie br. wycofa się z Polski, zyskała 124,6 tys. użytkowników (20,2 proc.), a przy spadku średniego czasu korzystania o 3 minuty i 28 sekund (4,7 proc.) jej udział w całkowitym czasie wzrósł o 0,07 pkt proc. (13,3 proc.) do 0,62 proc.
Dołącz do dyskusji: Netflix z większą przewagą nad Maksem. Które platformy streamingowe odwiedzamy najczęściej?