Nestle będzie sprzedawać produkty Starbucksa poza kawiarniami
Za sumę 7,15 mld dolarów szwajcarski koncern Nestle kupił prawa do sprzedaży produktów amerykańskiej sieci kawiarni Starbucks.

Na mocy umowy Nestle będzie sprzedawał kawę Starbucksa (ziarnistą, mieloną oraz napoje) w supermarketach na całym świecie. Do Nescafé i Nespresso z portfolio Nestlé dołączą m.in. Starbucks Reserve, Seattle’s Best Coffee i Teavana. Dotychczas można było kupić je jedynie w sklepach Starbucksa.
- To ważny krok dla naszej działalności w branży kawowej, najszybciej rozwijającej się obecnie gałęzi działalności Nestle" - pisze w specjalnym komunikacie prezes Nestle Mark Schneider. W poniedziałek, po ogłoszeniu decyzji, kurs akcji Nestle wzrósł o ponad 1 proc.
Szef Starbucksa Kevin Johnson dodaje, że "to globalne kawowe porozumienie sprawi, że dzięki zasięgowi i reputacji Nestle Starbucks trafi do kolejnych milionów domów na świecie".
Umowa, po dopełnieniu formalności i uzyskaniu zgód regulatorów, zostanie sfinalizowana do końca tego roku. W raamch nawiązanej współpracy, w Nestle rozpocznie pracę 500 osób z zespołu Starbucksa.
Starbucks należy do koncernu AmRest, który w swoim portfolio ma również takie marki jak KFC, Pizza Hut i Blue Frog.
Koncern Starposiada w swoim portfolio markę kawy Nescafe. Pod tym szyldem sprzedaje kawę w różnych formach (mielona, ziarnista, w kapsułkach).
Dołącz do dyskusji: Nestle będzie sprzedawać produkty Starbucksa poza kawiarniami