„National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół
W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko magazyn „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2014 roku wyniosła 39 214 egz. i była o 17,97 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,08 proc. i uplasował się na poziomie 24 129 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 12 077 egz., po wzroście w skali roku o 28,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w lipcu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 23,92 proc. i wyniosła 9 121 egz.
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 59 000 | 39 232 | 39 214 | 82 140 | 49 868 | 47 805 |
NG Traveler | 41 000 | 24 129 | 24 129 | 47 580 | 29 819 | 29 819 |
Podróże | 22 400 | 13 607 | 12 077 | 22 500 | 10 695 | 9 389 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 12 871 | 9 121 | 30 000 | 15 739 | 11 989 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 12,91 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”, a najwięcej stracił „NG Traveler” - było to 9,87 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 59 000 | 39 232 | 39 214 | 61 470 | 39 257 | 39 239 |
NG Traveler | 41 000 | 24 129 | 24 129 | 42 500 | 26 771 | 26 771 |
Podróże | 22 400 | 13 607 | 12 077 | 22 600 | 11 999 | 10 696 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 12 871 | 9 121 | 27 000 | 11 971 | 8 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół