„Nad rozlewiskiem” oglądało 4,1 mln widzów. Ponad 8 mln zł z reklam
Serial „Nad rozlewiskiem” oglądało średnio 4,08 mln widzów. W porównaniu do poprzedniej części sagi, emitowanej jesienią 2011 roku, produkcja zyskała 300 tys. widzów i dała TVP1 pozycję lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 8,3 mln zł.
Średnia widownia „Nad rozlewiskiem” wyniosła 4,08 mln osób, co przełożyło się na 24,33 proc. udziałów wśród wszystkich widzów oraz 17,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Serial na antenie TVP1 oglądać można było od 2 grudnia 2012 roku do 24 lutego br. w niedziele o godz. 20.20. Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek opowieści. Przyciągnął on uwagę aż 4,58 mln widzów.
Dla porównania, trzecią część sagi, zatytułowaną „Życie nad rozlewiskiem”, oglądało o 300 tys. osób mniej. Wówczas serial śledziło bowiem 3,78 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 22,35 proc. oraz 17,40 proc. udziałów. Emitowany był on jednak jesienią 2011 roku i konkurował m.in. z „Tańcem z gwiazdami” i „Tylko muzyką” (więcej na ten temat).
„Nad rozlewiskiem” jeszcze bardziej, bowiem aż o 1,15 mln widzów podnosi widownię TVP1 w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wówczas w tym paśmie stację oglądało 2,93 mln widzów, co przełożyło się na 17,59 oraz 14,04 proc. udziałów. Emitowała ona wtedy powtórki serialu „Blondynka” oraz filmy fabularne.
TVP1 w paśmie emisji serialu z Joanną Brodzik była liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajęła TVN, która w tym czasie emitowała filmy fabularne oraz pierwszy odcinek drugiej serii „Surowych rodziców” i jej udział ukształtował się na poziomie 13,24 proc. Dalej uplasował się Polsat (seriale z cyklu „CSI: Kryminalne zagadki” oraz pierwszy odcinek kolejnej edycji show „Tylko muzyka”; 11,38 proc) oraz TVP2 (filmy fabularne; 9,61 proc.). Taka sama kolejność stacji była wśród widzów w grupie komercyjnej.
"Życie nad rozlewiskiem 2", odcinek 3 / fot. Krzysztof Świeżak/ZOOM
Wpływy z reklam przy emisji „Nad rozlewiskiem” wyniosły 8,3 mln zł. Dla porównania wpływy „Życia nad rozlewiskiem” pomimo mniejszej oglądalności były aż o 8,6 mln zł wyższe, bowiem ukształtowały się one wówczas na poziomie 16,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Trzy topowe odcinki „Nad rozlewiskiem”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
02-12-2012 | 4579922 | 27,60% |
09-12-2012 | 4406111 | 25,99% |
27-01-2013 | 4333907 | 25,18% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1-Nad rozlewiskiem | 4080772 | 24,33% | 17,82% |
TVN | 2221568 | 13,24% | 14,46% |
Polsat | 1908357 | 11,38% | 13,28% |
TVP2 | 1612564 | 9,61% | 11,03% |
Dołącz do dyskusji: „Nad rozlewiskiem” oglądało 4,1 mln widzów. Ponad 8 mln zł z reklam