Na reklamę w polskim internecie wydano 1,37 mld zł
Wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła w ubiegłym roku 1,373 mld zł brutto - wynika z badania IAB AdEx. Które formy reklamowe dominowały?
Obroty na polskim rynku reklamy internetowej wyniosły w ubiegłym roku 1,373 mld zł brutto, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do 2008 roku. Natomiast bez uwzględniania wydatków na reklamę w wyszukiwarkach ten wzrost wynosi prawie 8 procent. Największe obroty w ubiegłym roku branża zanotowała w czwartym kwartale – wynika z badania IAB AdEx prowadzonego przez PricewaterhouseCoopers i IAB Polska.
Nadal w polskiej reklamie internetowej dominują formaty graficzne, których udział w ogólnej wartości rynku wyniósł dokładnie 50 proc., czyli 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast udział reklam SEM wzrósł o 3 proc. Z kolei reklamy rozliczane w modelu efektywnościowym (CPA) stanowiły 11,8 proc. wartości rynku, czyli o prawie 4 proc. więcej niż w 2008 roku. Udział formatów wideo pozostał na poziomie ok. 1 proc.
Natomiast biorąc pod uwagę zmiany w grupie podmiotów biorących udział w badaniu, jeszcze wyraźniej widać wzrost wydatków na SEM.
Najwięcej na reklamy internetowe wydały w Polsce w ubiegłym roku, podobnie jak rok wcześniej, firmy oferujące usługi finansowe.
W badaniu IAB Adex 2009 wzięło udział 29 najważniejszych firm na polskim rynku e-reklamy – zarówno właścicieli powierzchni reklamowych online, jak i pośredników w ich sprzedaży.
Dołącz do dyskusji: Na reklamę w polskim internecie wydano 1,37 mld zł
dziwie sie ze ktos jeszcze korzysta z reklamy w tradycyjnych mediach...