Na Google+ debiutują wpisy sponsorowane
Google rozpoczął monetyzację swojego serwisu społecznościowego Google+. Odtąd profile firmowe mogą przekształcać publikowane przez siebie posty w reklamy.
Firma Google poinformowała o uruchomieniu funkcji +PostAds, która pozwala stronom firmowym przekształcać opublikowane posty w reklamy AdSense. Rozwiązanie to zostało pierwotnie uruchomione w grudniu ubiegłego roku, a teraz staje się dostępne dla wszystkich. Jedynym warunkiem jest posiadanie przez stronę przynajmniej tysiąca obserwujących użytkowników.
Nowe narzędzie ma pozwolić firmom na dotarcie do znacznie większej liczby odbiorców. Promowane posty będą wyświetlane nie w strumieniu treści Google+, a na stronach www - w miejscach reklam AdSense. Mogą one mieć postać zwykłych statusów tekstowych, grafik lub klipów wideo. Google daje również możliwość promowania w ten sposób wydarzeń i konferencji w organizowanych w usłudze Hangouts. Reklamodawcy mają być rozliczani nie od liczby interakcji, a nie wyświetleń.
Dotąd mechanizm +PostAds był wykorzystywany jedynie przez wybrane firmy korzystające z Google+. Firma udokumentowała m.in. akcję z udziałem Toyoty, która w ten sposób promowała swoje treści publikowane w serwisie.
Dołącz do dyskusji: Na Google+ debiutują wpisy sponsorowane