„Motor” i „TopGear” liderami sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 r. (raport)
W 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a tuż za nim uplasowało się „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem 2012 roku wzrosła o 3,94 proc. i wyniosła 104 600 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,99 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 963 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,80 proc. do 43 678 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w zeszłym roku wyniósł 43 244 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 9,12 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,41 proc. i wyniosła 41 661 egz.
Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,85 proc. i ostatecznie wyniósł 18 048 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Wirtualnemedia.pl | rok | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 104 600 | 100 639 |
Auto Świat | 80 963 | 83 455 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Top Gear | 43 678 | 47 374 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 43 244 | 39 631 |
Auto Świat Poradnik | 41 661 | 42 688 |
Auto Motor i Sport | 29 314 | 27 332 |
Świat Motocykli | 18 048 | 21 447 |
Automobilista | 8 591 | 9 314 |
Classic Auto | 7 651 | 7 185 |
W grudniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2012 roku zwiększyła się o 3,14 proc. do 110 871 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 88 047 egz., po spadku o 2,23 proc.
Natomiast wśród miesięczników pozycję lidera zajął tutaj „Auto Świat Poradnik” (40 645 egz.; spadek o 5,41 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (36 710 egz.; do góry o 6,58 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Top Gear” (35 235 egz.; - 4,61 proc.).
Natomiast najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” - było to 12,02 proc.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 110 871 | 107 497 |
Auto Świat | 88 047 | 90 054 |
Tytuł | Miesięczniki | |
Auto Świat Poradnik | 40 645 | 38 558 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 36 710 | 34 445 |
Top Gear | 35 235 | 36 937 |
Auto Motor i Sport | 26 585 | 30 216 |
Świat Motocykli | 20 405 | 21 695 |
Automobilista | 8 483 | 8 711 |
Classic Auto | 6 783 | 7 410 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „TopGear” liderami sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w 2013 r. (raport)