„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)
W sierpniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 16,62 proc. i wyniosła 123 715 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 63 712 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 46 726 egz., po spadku o 10,48 proc.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 299 egz., po utracie o 5,53 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 21,05 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 775 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,85 proc. do 21 783 egz.
6. miejsce zajął „Automobilista” (Automobilista), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 21,43 proc. do 8 715 egz.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 207 502 | 123 778 | 123 715 | 205 619 | 106 086 | 106 086 | 16,62% |
Auto Świat | 106 422 | 63 855 | 63 712 | 114 975 | 69 918 | 69 857 | -8,80% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 89 997 | 46 726 | 46 726 | 90 000 | 52 199 | 52 199 | -10,48% |
Auto Świat Poradnik | 67 991 | 40 345 | 40 299 | 63 934 | 42 691 | 42 660 | -5,53% |
Auto Motor i Sport | 48 340 | 23 775 | 23 775 | 51 239 | 30 115 | 30 115 | -21,05% |
Top Gear | 40 993 | 21 926 | 21 783 | 58 496 | 30 776 | 30 614 | -28,85% |
Świat Motocykli | 27 000 | 12 454 | 12 454 | 29 000 | 15 321 | 14 321 | -13,04% |
Automobilista | 18 000 | 8 715 | 8 715 | 18 700 | 7 177 | 7 177 | 21,43% |
Classic Auto | 14 500 | 5 767 | 5 767 | 13 800 | 6 777 | 6 557 | -12,05% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 28,25 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 3,63 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Automobilista” - było to 24,07 proc. Jedyny spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,98 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 207 502 | 123 778 | 123 715 | 194 962 | 96 467 | 96 467 | 28,25% |
Auto Świat | 106 422 | 63 855 | 63 712 | 105 476 | 61 644 | 61 479 | 3,63% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 89 997 | 46 726 | 46 726 | 84 000 | 43 920 | 43 920 | 6,39% |
Auto Świat Poradnik | 67 991 | 40 345 | 40 299 | 64 947 | 36 255 | 36 209 | 11,30% |
Auto Motor i Sport | 48 340 | 23 775 | 23 775 | 48 340 | 23 290 | 23 290 | 2,08% |
Top Gear | 40 993 | 21 926 | 21 783 | 40 495 | 21 059 | 20 893 | 4,26% |
Świat Motocykli | 27 000 | 12 454 | 12 454 | 27 500 | 12 443 | 12 443 | 0,09% |
Automobilista | 18 000 | 8 715 | 8 715 | 18 000 | 7 024 | 7 024 | 24,07% |
Classic Auto | 14 500 | 5 767 | 5 767 | 14 500 | 6 069 | 6 069 | -4,98% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)