„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”
W I półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 5,47 proc. i wyniosła 101 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,52 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 124 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 45 305 egz., po wzroście o 11,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 886 egz., po spadku o 3,40 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 30,21 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 23 912 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
203 584 |
101 979 |
101 962 |
199 747 |
107 927 |
107 867 |
-5,47% |
Auto Świat |
113 171 |
66 213 |
66 124 |
118 193 |
71 379 |
70 739 |
-6,52% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 167 |
45 339 |
45 305 |
87 862 |
40 675 |
40 577 |
11,65% |
Auto Świat Poradnik |
66 735 |
37 931 |
37 886 |
66 820 |
39 252 |
39 221 |
-3,40% |
Top Gear - Edycja Polska |
51 413 |
24 178 |
23 912 |
65 485 |
34 591 |
34 264 |
-30,21% |
Auto Motor i Sport |
48 894 |
23 825 |
23 825 |
51 884 |
26 309 |
26 309 |
-9,44% |
Świat Motocykli |
28 000 |
14 289 |
13 205 |
28 667 |
14 784 |
14 775 |
-10,63% |
Automobilista |
18 033 |
7 281 |
7 229 |
19 117 |
7 643 |
7 592 |
-4,78% |
Classic Auto |
14 076 |
6 604 |
6 604 |
14 223 |
6 713 |
6 713 |
-1,62% |
W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 89 201 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 58 905 egz., po spadku o 12,20 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (40 028 egz.; spadek o 9,56 proc.). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (37 041 egz.; wzrost o 2,20 proc. - jedyny w zestawieniu). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 23 151 egz.; jednak w dół o 8,67 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 31,86 proc. do 18 711 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 958 |
89 201 |
89 201 |
195 710 |
100 724 |
100 724 |
-11,44% |
Auto Świat |
105 106 |
58 988 |
58 905 |
114 569 |
67 149 |
67 090 |
-12,20% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
84 000 |
40 028 |
40 028 |
85 000 |
44 259 |
44 259 |
-9,56% |
Auto Świat Poradnik |
64 964 |
37 087 |
37 041 |
61 988 |
36 276 |
36 245 |
2,20% |
Auto Motor i Sport |
48 274 |
23 151 |
23 151 |
51 500 |
25 349 |
25 349 |
-8,67% |
Top Gear |
41 999 |
18 898 |
18 711 |
57 978 |
27 640 |
27 459 |
-31,86% |
Świat Motocykli |
29 000 |
18 420 |
11 920 |
27 000 |
14 794 |
14 744 |
-19,15% |
Automobilista |
18 000 |
6 784 |
6 668 |
18 700 |
7 579 |
7 519 |
-11,32% |
Classic Auto |
14 000 |
6 436 |
6 436 |
13 940 |
6 389 |
6 389 |
0,74% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”