Michele Oliver w nowej funkcji w Marsie, firma chce bardziej promować różnorodność
Michele Oliver, wiceprezes ds. marketingu w Marsie, została powołana w tej firmie na stanowisko global corporate brand&purpose directora. Utworzenie tej funkcji jest związane z promowaniem przez firmę różnorodności w Ameryce Północnej.
Z Marsem Michele Oliver jest związana od 23 lat. W ostatnim czasie koordynowała działania koncernu w zakresie różnorodności i integracji.
Mars w Wielkiej Brytanii opracował plan wykorzystania elementu różnorodności, aby stworzyć bardziej skuteczne reklamy, które mają walczyć ze stereotypami odnoszącymi się do seksualności, rasy, płci, niepełnosprawności czy wieku. Jak podaje firma, kampania z 2016 roku związana z osobami niepełnosprawnymi okazała się najbardziej owocną kampanią marki na rynku brytyjskim od dekady i przyczyniła się do 8 proc. wzrostu sprzedaży.
Koncern Marsa podejmował już podobne próby na rynku amerykańskim, m.in. w reklamach Skittles („Pride Month”) czy Snickersa (powiązanie z „Gay Star News”).
W marcu br. firma poinformowała o zawarciu umowy ze Związkiem Piłki Nożnej, na mocy której sponsoruje krajowe reprezentacje kobiet i niepełnosprawnych w Anglii. W ramach partnerstwa będzie przeznaczać wydatki na media w ramach integracyjnego przesyłania komunikatów oraz będzie starała się zaangażować więcej kobiet i trenerów w grę.
Mars przeprowadził własne badania na całym świecie. Wynika z nich, że reklamodawcy w USA bardziej skupiają się na społeczności afroamerykańskiej, podczas gdy Wielka Brytania jest bardziej nastawiona na płeć.
Dołącz do dyskusji: Michele Oliver w nowej funkcji w Marsie, firma chce bardziej promować różnorodność