„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich, „Logo” wyprzedziło „CKM”
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w sierpniu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 49 168 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 1,91 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 14,74 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 30 304 egz.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które awansowało z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 16,81 proc. do 20 417 egz.
Na kolejną pozycję spadł z kolei miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,48 proc. do 19 544 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników męskich.
Sprzedaż ogółem lipcowo-sierpniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 10 761 egz., po spadku względem drugiego numeru o 16,18 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu br. poszedł w dół o 33,46 proc. do poziomu 19 846 egz.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 49 168 | 49 168 | 98 500 | 50 124 | 50 124 | -1,91% |
Playboy | 57 973 | 30 304 | 30 304 | 70 000 | 35 543 | 35 543 | -14,74% |
Logo | 55 000 | 21 833 | 20 417 | 58 000 | 29 025 | 24 543 | -16,81% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 41 984 | 19 544 | 19 544 | 55 000 | 28 367 | 27 715 | -29,48% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 21 000 | 10 761 | 10 761 | 40 001 | 18 305 | 12 838 | -16,18% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 498 | 20 098 | 19 846 | 50 999 | 29 979 | 29 827 | -33,46% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników męskich pochwalić się mógł „Men’s Health” - było to 17,92 proc.
Największy spadek, wynoszący 11,67 proc., odnotowało również i tutaj „CKM”.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zwiększył się tutaj o 10,84 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 000 | 49 168 | 49 168 | 90 500 | 41 696 | 41 696 | 17,92% |
Playboy | 57 973 | 30 304 | 30 304 | 57 987 | 26 873 | 26 873 | 12,77% |
Logo | 55 000 | 21 833 | 20 417 | 54 000 | 26 083 | 24 693 | -17,32% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 41 984 | 19 544 | 19 544 | 41 897 | 22 126 | 22 126 | -11,67% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 21 000 | 10 761 | 10 761 | - | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 498 | 20 098 | 19 846 | 37 999 | 22 461 | 22 258 | -10,84% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich, „Logo” wyprzedziło „CKM”