Media Trendy 2012: nowe e-kategorie, zmienione zgłoszenia i jury
W zmienionej formie ruszają zgłoszenia do tegorocznej edycji Media Trendów. W konkursie wydzielono też nowe kategorie związane z mediami cyfrowymi.
W tegorocznej edycji Media Trendów jednym z elementów wszystkich zgłoszeń będą boardy opisujące i ilustrujące projekty na trzech poziomach: idea/wyzwanie, innowacyjność rozwiązania oraz rezultaty. Boardy będą podstawą oceny prac przez jury na pierwszym etapie głosowania, w trybie online. W drugim etapie jurorom pod ocenę poddane zostaną także multimedialne klipy prezentujące poszczególne kampanie.
Jednocześnie ze względu na rosnącą liczbę zgłoszeń jury Media Trendów zostanie w tym roku podzielone na trzy, a nie jak dotychczas na dwie grupy. Tak jak w innych konkursach zostanie wybrany główny przewodniczący jury oraz trzech przewodniczących poszczególnych grup. W każdej z nich będą zasiadać marketerzy, pracownicy mediów oraz agencji reklamowych, interaktywnych i public relations, a także niezależni specjaliści.
Ponadto w związku z szybkimi zmianami zachodzącymi z mediach cyfrowych kategoria „Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych” została podzielona na dwie podkategorie: engagement i non-engagement. Dodatkowo specjalnie dla agencji interaktywnych wprowadzono kategorię „Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych”. - Już w ubiegłym roku do konkursu zgłaszały się zarówno domy mediowe, jak i agencje reklamowe, interaktywne, PR czy eventowe, bez względu na ich wielkość i budżety reklamowe. Zależy nam na tym, aby ten trend utrzymał się i rozwijał również w tym roku, bo to zawsze owocuje większa różnorodnością zgłoszonych prac - komentuje Anna Zimecka, kierująca organizacją konkursu w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
>>> Media Trendy 2011: triumf Starcomu, Facebooka i Solorza
W tym roku projekty do Media Trendów można zgłaszać do 20 lutego w następujących kategoriach:
Innowacja w planowaniu mediów:
• Wykorzystanie treści video
• Wykorzystanie treści audio
• Wykorzystanie kina
• Wykorzystanie mediów drukowanych
• Wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
• Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych, podkategorie: engagement i non-engagement
• Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
• Strategia zintegrowana
• Przełamanie schematów w komunikacji
• Akcje specjalne i eventy
• Best use of content
• Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym, podkategorie: non-profit i CSR
Innowacja w mediach:
• Debiut roku
• Innowacyjna zmiana
• Autopromocja i promocja medium
• Niekonwencjonalne wykorzystanie medium
• Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści
• Best use of content
• Marketing społeczny, podkategorie: kampanie non-profit oraz kampanie CSR
Jednocześnie kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix, a jury wybierze najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie uroczystej gali 23 kwietnia w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Media Trendy 2012: nowe e-kategorie, zmienione zgłoszenia i jury