Zestaw Maty już w McDonald's. Rusza kampania reklamowa
Od 18 października w restauracjach szybkiej obsługi McDonald's można kupić "Zestaw Maty". To efekt współpracy rapera Maty z popularną siecią fastfoodów. W poniedziałek ruszyła kampania reklamowa oferty.
Limitowany Zestaw Maty składa się z potrójnego cheeseburgera (Potrójny Ch33sburger), średnie frytki oraz Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte). Całość kosztuje 18 złotych - wynika z informacji na stronie internetowej McDonald's.
- Do stworzenia nowej oferty OkazYEAH! zaprosiliśmy artystę, który jest ważnym głosem swojego pokolenia. Jako marka chcemy oddać przestrzeń osobowości, która ma dziś ogromny wpływ na kulturę – mówi Tomasz Dębowski, marketing director McDonald's Polska.
Mata z McDonald's
Na grafikach promocyjnych Mata ma fryzurę przypominającą słynne "złote łuki" z logo McDonald's.
Na swoje stronie McDonald's zachęca do śledzenia swojego profilu na Instagramie, gdzie mają zostać ogłoszone informacje o promocji, w której do wygrania będą gadżety sygnowane specjalnym logo, powstałym z okazji współpracy rapera siecią fastfoodów.
Oprócz "Zestawu Maty", raper wspólnie z siecią restauracji przygotował limitowaną kolekcję ubrań, łączącą estetykę Maty oraz McDonald’s. Merch Maty będzie można wygrać w ramach konkursu, który wystartuje jeszcze w tym miesiącu. Szczegóły dotyczące aktywacji już wkrótce zostaną opublikowane na Instagramie McDonald’s.
Pod koniec ubiegłego tygodnia na profilach społecznościowych McDonalda zamieszczono animację z logo firmy i liczbą 33 (nick rapera Maty w social media to @33mata) utrzymaną w kolorystyce niebieskiej, tak samo jak okładka nowego albumu Maty. Przy wpisie dodano datę 18 października.
Niektórzy internauci zamieścili zdjęcia naklejek promujących nowy zestaw w McDonald’s. Na naklejkach są napisy takie jak „zestaw Maty: edycja limitowana”, „matchak latte”, „potrójny ch33seburger” czy „Mata przejmuje Maka”.
Kampania okazYEAH! w telewizji i internecie
W ramach kampanii towarzyszącej nowej ofercie okazYEAH! zaplanowano również szerokie działania marketingowe, obejmujące digital, jak i media online oraz tradycyjne. W telewizji oraz kinach zaplanowano emisję 30-sekundowego spotu z udziałem Maty.
Za strategię, kreację oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB, która produkcję spotu powierzyła Papaya Films, udźwiękowienie Głośno, a postprodukcję Rio de Post. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD, a działania PR prowadzone są przez agencję 24/7Communication.
Mata z hitowym albumem i koncertem
Drugi album Maty, zatytułowany "Młody Matczak", pojawił się w sprzedaży z początkiem października, już w trakcie przedsprzedaży zyskał status kilkukrotnej platyny. 2 października Mata zagrał koncert na warszawskim Bemowie, który zgromadził ok. 42 tys. widzów.
W ciągu doby od premiery piosenki z albumu zanotowały na Spotify 5,5 mln odtworzeń, co jego rekordem platformy, jeśli chodzi o polskich wykonawców. W lipcu Mata jako pierwszy polskojęzyczny twórca w historii trafił na listę "Global 200" magazynu "Billboard", a we wrześniu jako pierwszy żyjący polski artysta przebił barierę 2 mln słuchaczy na Spotify.
Dołącz do dyskusji: Zestaw Maty już w McDonald's. Rusza kampania reklamowa