SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marquard Media Polska znów na sprzedaż. Ile wynosi cena wywoławcza?

Ruszył kolejny proces sprzedaż spółki Marquard Media Polska, która kiedyś była jednym z czołowych wydawnictw prasowych, a obecnie wydaje sześć serwisów internetowych. Oferty składać można do 20 maja br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. 

Sprzedaż znów odbywa się w formie konkursu ofert na sprzedaż w trybie z wolnej ręki. Z regulaminu postępowania wynika, że zainteresowani nabyciem spółki, w ramach postępowania upadłościowego, mogą składać oferty (w jęz. polskim) w terminie do dnia 20 maja br. go godz. 12.00 Można je złożyć w kancelarii syndyka (jest nim Aleksandra Strynkiewicz-Kondracka) osobiście, bądź listem poleconym lub kurierem na adres kancelarii syndyka. 

Do 20 maja br. każdy, kto złoży ofertę zakupu firmy, musi wpłacić wadium wynoszące 300 tys. zł. Cena wywoławcza za spółkę Marquard Media Polska wynosi 2,88 mln zł, przy czym oszacowana wartość rynkowa firmy to 3,84 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W przypadku większej liczy oferentów, zorganizowanie zostanie aukcja, w której zostanie wybrana najwyższa oferta. Jej zwycięzca zobowiązany jest w ciągu miesiąca zawrzeć umowę zakupu spółki Marquard Media Polska.

Kolejny proces sprzedaży Marquard Media Polska

Poprzedni proces sprzedaży firmy ruszył 20 listopada ub.r. Pierwotnie oferty można było składać do 20 grudnia, ale termin przedłużono do 31 stycznia. Syndyk prowadząca postępowanie upadłościowe poinformowała w styczniu br., że nie wpłynęła ani jedna ważna oferta. Z naszych informacji wynika, że zakupem zainteresowane było wtedy cztery podmioty, w tym czołowi wydawcy w Polsce, ale nie miały one czasu na przeanalizowanie oferty.

W portfolio Marquard Media Polska znajdują się serwisy internetowe: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl. W spółce pracują ok. 22 osoby.

Marquard Media Polska na polskim rynku obecny jest od 1992 roku, wydawał w przeszłości takie tytuły jak “Cosmopolitan”, “Joy”, “Harper's Bazaar”, “CKM” czy “Playboy”, a także “Express Wieczorny” czy “Panią Domu”. Z końcem 2019 roku firma zrezygnowała z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofała się z organizacji eventów i zwolniła 70 proc. pracowników.

- Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu - uzasadnił Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group. Równocześnie firma rozpoczęła postępowanie sanacyjne.

Do porozumienia z wierzycielami jednak nie doszło.  W drugiej połowie listopada 2020 r. Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o umorzeniu postępowania sanacyjnego firmy. Postępowanie upadłościowe Marquard Media Polska ogłoszono 14 kwietnia 2021 r. Zaznaczono, że jego koszty poniesie sama firma, a za szczegółowe rozliczenie będzie odpowiadał referendarz sądowy.

Dołącz do dyskusji: Marquard Media Polska znów na sprzedaż. Ile wynosi cena wywoławcza?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marysia
Zdechlak warty jest co najwyżej 1zł i to bez długów
13 0
odpowiedź
User
Hans
Ale po co i na co to komu?
0 0
odpowiedź