Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon
Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają obecnie sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon - wynika z nowego badania sieci Inquiry.
Polacy prezentują pełne spektrum postaw wobec koronawirusa – od dużych obaw o własne zdrowie po całkowity brak poczucia zagrożenia, wynika z badań Inquiry. Zaczynamy dostrzegać, że sytuacja się stabilizuje: w ostatniej fali badania COVID-Tracker (8-14 maja), odsetek osób, które uważają że sytuacja się poprawia, wzrósł do 40 proc.. To skok o 31 pp. w stosunku do danych z połowy kwietnia.
Jakie marki zyskują w czasie koronawirusa
Agencja Inquiry sprawdziła też w oparciu o badanie YouGov BrandIndex, czy postawy związane z epidemią mają jakiś znaczenie dla wizerunku marek.
Okazuje się, że postawy wobec koronawirusa istotnie różnicują wizerunek wielu marek. Silna zależność występuje między innymi dla marek sklepów, szczególnie w kategorii non-food. Ma to szczególne znaczenie w bieżącej komunikacji w okresie ponownego otwierana handlu.
Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon. Z kolei ci, którzy nie wykazują takich obaw, cenią sobie przede wszystkim elektromarkety - Media Expert i Media Markt, a dopiero na dalszych miejscach IKEA, RTV Euro AGD i Empik.
- Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających centra handlowe zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.
Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov). Obecnie badanie obejmuje ok. 150 marek sieci sklepów, kawiarni i restauracji, a także firm ubezpieczeniowych.
Dołącz do dyskusji: Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon
juz nie tylko oto chodzi ale samo wsparcie szpitali, ten hot coś tam czelendż itp to juz mega duzo!
widziałam ich 16 nieźle sobie poradzili. I jeszcze przed ty challangem dali szpitalom pralki