Magazyny luksusowe tracą czytelników. "Harper's Bazaar" przed "Elle" i "InStyle"
W marcu 2013 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił “Hot Moda & Shopping”. Marzec na plusie zakończył jedynie “Shape”, a "Harper's Bazaar" zadebiutował na miejscu dziewiątym.
Liderem sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych pozostał “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w marcu 2013 roku wyniosła 193 989 egz., po spadku względem marca 2012 roku o 1,36 proc.
Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 163 950 egz. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 24,70 proc.
Na trzecią pozycji znalazł się miesięcznik “Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem spadła jednak o 12,85 proc. do 106 758 egz.
Debiutujący na rynku w marcu br. magazyn "Harper's Bazaar" uplasował się w zestawieniu na miejscu dziewiątym z wynikiem 59 873 egz. Tytuł zanotował minimalnie wyższą sprzedaż ogółem niż mający podobny charakter magazyn "Elle" (Grupa Burda; 59 826 egz.). wyprzedził też "InStyle" (Grupa Burda; 55 355 egz.).
Największy spadek, wynoszący 28,11 proc., zanotował plasujący się na szóstej lokacie magazyn shoppingowy “Hot Moda & Shopping” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 76 408 egz. Rok wcześniej tytuł ten zajmował czwarte miejsce.
W zestawieniu zyskał będący na ostatnim miejscu miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska). Jego wynik poszedł do góry o 9,74 proc. do 23 982 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 193 989 | 196 660 |
Avanti | 163 950 | 217 728 |
Joy | 106 758 | 122 500 |
Zwierciadło | 82 864 | 84 635 |
Pani | 80 905 | 83 305 |
Hot Moda & Shopping | 76 408 | 106 286 |
Glamour | 73 569 | 76 151 |
Cosmopolitan | 67 094 | 88 465 |
Harper's Bazaar | 59 873 | - |
Elle | 59 826 | 67 405 |
In Style - Edycja Polska | 55 355 | 71 390 |
Uroda | 35 788 | 42 793 |
Shape | 23 982 | 21 853 |
W marcu 2013 roku w porównaniu do lutego br. największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 58,14 proc.) pochwalić się mógł miesięcznik „Avanti”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Shape” (Marquard Media Polska) - było to 30,86 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
ZKDP | marzec | luty |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 193 989 | 232 460 |
Avanti | 163 950 | 103 671 |
Joy | 106 758 | 78 617 |
Zwierciadło | 82 864 | 81 831 |
Pani | 80 905 | 81 701 |
Hot Moda & Shopping | 76 408 | - |
Glamour | 73 569 | 79 880 |
Cosmopolitan | 67 094 | 71 122 |
Harper's Bazaar | 59873 | - |
Elle | 59 826 | 57 303 |
In Style - Edycja Polska | 55 355 | 60 395 |
Uroda | 35 788 | 37 998 |
Shape | 23 982 | 34 684 |
Dołącz do dyskusji: Magazyny luksusowe tracą czytelników. "Harper's Bazaar" przed "Elle" i "InStyle"