“M jak miłość” straciło 600 tys. widzów. 113 mln zł z reklam
W minionym sezonie serial “M jak miłość” śledziło o 620 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Jednak produkcja TVP2 pozostała zdecydowanym liderem w swoim paśmie, a jej wpływy reklamowe wzrosły.
W okresie od 3 września 2012 do 28 maja br. średnia oglądalność nadawanego w poniedziałki i wtorki o 20.40 w TVP2 serialu wyniosła 6,75 mln osób. Dało to Dwójce 42,50 proc. udziału w grupie 4+ i 37,41 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, w sezonie 2011/2012 widownia “M jak miłość” była wyższa, bo wynosiła 7,37 mln osób, co dało Dwójce 45,38 proc. udziału w grupie 4+ i 39,53 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).
Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” pozostała jednak bezkonkurencyjnym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł tylko 12,49 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne w paśmie “Megahit”. Dalej uplasowały się: TVN (11,18 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP1 (7,13 proc.; Teatr Telewizji i testy). Taka sama była kolejność w grupie komercyjnej. Drugi Polsat zanotował 15,99 proc. udziału, trzecia TVN - 10,07 proc, a czwarta była Jedynka z wynikiem 6,71 proc.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP2 - M jak miłość | 6 749 384 | 42,50% | 37,41% |
Polsat | 1 982 843 | 12,49% | 15,99% |
TVN | 1 775 227 | 11,18% | 10,07% |
TVP1 | 1 132 430 | 7,13% | 6,71% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2012/2013 wyniosły 112,9 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były niższe (109,9 mln zł), mimo że serial był na antenie o tydzień dłużej.
Kolejne odcinki “M jak miłość” trafią na antenę TVP2 jesienią br.
Dołącz do dyskusji: “M jak miłość” straciło 600 tys. widzów. 113 mln zł z reklam