Lidl testuje kasy samoobsługowe w Polsce
Sieć Lidl rozpoczęła testy kas samoobsługowych w dwóch placówkach w Polsce. Na razie to pilotażowe rozwiązanie, które z czasem ma być rozwijane, jednak nie we wszystkich sklepach w kraju.
Markety Lidla w Poznaniu w Galerii MM oraz jeden ze sklepów w Warszawie mają mieć już zainstalowane kasy samoobsługowe. Na razie to testowe rozwiązanie, które ma być wprowadzane do kolejnych placówek.
W tym roku mają trafić do kolejnych dwóch, a po zakończeniu pilotażu – docelowo do kilkudziesięciu sklepów.
- Jesteśmy świadomi, że duża część naszych klientów jest zainteresowana korzystaniem z kas samoobsługowych, dlatego właśnie prowadzimy pilotaż pierwszych kas bezobsługowych. Chcielibyśmy jednocześnie dodać, że takie rozwiązanie znacząco ułatwi pracę pracownikom - będą mieli więcej swobody, aby zająć się innymi czynnościami związanymi z funkcjonowaniem sklepu - stwierdza w odpowiedzi dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej w Lidl Polska.
Podkreśla też, że "głównym celem sieci jest zadowolenie klientów".
Kasy samoobsługowe coraz popularniejsze
Dodał jednak, że według niego „kasy samoobsługowe nie dają tyle zaoszczędzonych godzin pracy, niż można byłoby się spodziewać”. - Dziś mogą zastąpić pracownika, którego na rynku nie ma - ocenił wtedy Braniecki.
W Polsce wariant kas samoobsługowych wprowadzono już m.in. w Tesco, Carrfourze, Auchan czy w Biedronce, należącej do Jeronimo Martins Polska.
Dołącz do dyskusji: Lidl testuje kasy samoobsługowe w Polsce