„Lato z Radiem” z cyklem „#JesteśmyzWami!” i koncertami w studiu
W ramach tegorocznej audycji „Lato z Radiem” w radiowej Jedynce zamiast cyklu koncertów plenerowych w różnych miastach będą transmitowane koncerty ze studia w siedzibie Polskiego Radia. Zaplanowano też akcję „#JesteśmyzWami!” dotyczącą atrakcji turystycznych Polski. - Podeszliśmy odpowiedzialnie, ale jednocześnie kreatywnie do sytuacji i prognoz na najbliższe miesiące - podkreśla Agnieszka Kamińska, prezes i redaktor naczelna Polskiego Radia.
W ramach wcześniejszych edycji „Lata z Radiem” organizowano trasy z koncertami plenerowymi w całym kraju. W br. taka trasa nie zostanie zorganizowana z powodu epidemii koronawirusa, o czym zdecydowano ponad tydzień temu.
W poniedziałek Polskie Radio poinformowało, że zamiast koncertów plenerowych co tydzień będą organizowane koncerty w kameralnym Studiu im. W. Szpilmana w siedzibie nadawcy. Występować mają najpopularniejsi rodzimi artyści, koncerty będą transmitowane na antenie Jedynki, stronie latozradiem.pl i profilach rozgłośni w mediach społecznościowych. Nadawca zapowiada, że koncertom towarzyszyć będą spotkania z artystami, którym słuchacze będą mogli zadawać na żywo pytania.
- Jestem przekonany, że zaproszone gwiazdy w internecie zgromadzą wielką publiczność, a nasi słuchacze szybko docenią tę nową formułę muzycznych spotkań. Szczegóły ogłosimy w połowie czerwca - mówi Marcin Kusy, dyrektor i szef muzyczny Jedynki.
- Podeszliśmy odpowiedzialnie, ale jednocześnie kreatywnie do sytuacji i prognoz na najbliższe miesiące, dlatego przenosimy wszystkie zaplanowane w ramach „Lata z Radiem” koncerty plenerowe oraz wydarzenia im towarzyszące do świata wirtualnego - dodaje Agnieszka Kamińska, prezes i redaktor naczelna Polskiego Radia.
Cykle o atrakcjach turystycznych, konkursy także dla dzieci, gimnastyka w internecie
W ramach tegorocznej odsłony „Lata z Radiem” będę nadawane relacje na żywo z najciekawszych turystycznie, historycznie i kulturowo miejsc w całej Polsce, a także rozmowy z cenionymi i lubianymi postaciami, zwłaszcza tymi angażującymi się w lokalne społeczności. Relacje z wyjazdów ekipy Jedynki do niektórych miejsc będzie można śledzić również na stronie latozradiem.pl oraz w mediach społecznościowych.
Prowadzący audycję będą zachęcali słuchaczy do przesyłania zdjęć i wideo pokazujących ciekawe miejsca w całym kraju oraz opowiadaniu o tym na antenie. -
- Będziemy pokazywać piękno Polski i Polaków we wszystkich możliwych aspektach. Czasem będzie to cud natury, perełka architektoniczna lub ciekawa trasa do pieszej wyprawy z dziećmi, innym razem gościć będziemy w domach, regionalnych restauracjach czy u producentów naturalnej żywności. Będziemy rozmawiać z wartościowymi ludźmi, dla których rzetelna praca i wiedza ważniejsze są niż chwilowy rozgłos - wylicza Roman Czejarek, jeden ze współtwórców „Lata z Radiem”.
W ramach audycji będą prowadzone interaktywne konkursy z nagrodami skierowane zarówno do dorosłych, jak i dzieci. Jedynka zapowiada kontynuację na antenie cyklu z ćwiczeniami, które podczas eventów „Lata z Radiem” prowadziła Aleksandra Żelazo, gospodyni audycji „Gimnastyka poranna”. Tym razem takie ćwiczenia będą prowadzone w internecie.
- To będą wyjątkowe wakacje w życiu większości polskich rodzin - podkreśla Agnieszka Kamińska. - Wiemy, że pokolenia Polaków nie wyobrażają sobie wakacji bez kultowej „Polki Dziadek” niejako obwieszczającej początek lata, bez popularnej audycji Lato z Radiem oraz towarzyszących jej koncertów plenerowych. Mogę zapewnić, że będą bardzo zadowoleni. Przygotowujemy wiele atrakcyjnych propozycji antenowych, wierząc, że lato 2020 Polacy spędzą z Polskim Radiem - zapowiada.
„Lato z Radiem” przez całe wakacje
Audycja „Lato z Radiem” jest emitowana przez całe wakacje, od końcówki czerwca do końca sierpnia. Można jej słuchać od poniedziałku do piątku w godz. 9-12.
Z danych Radio Track Kantar Polska wynikało, że w ub.r. średnia liczba słuchaczy Jedynki w paśmie emisji programu „Lato z Radiem” w grupie wiekowej 15-75 w okresie od czerwca do sierpnia wyniosła 969 tys. osób, co przełożyło się na 6,4 proc. udziału rozgłośni w rynku radiowym.
W pierwszym kwartale br. Jedynka miała 5,2 proc. udziału w rynku słuchalności, tyle samo co rok wcześniej.
Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty.
Na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. Dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.
Na początku marca prezydent Andrzej Duda podpisał przyjętą wcześniej przez Sejm, mimo sprzeciwu Senatu, nowelizację ustawy abonamentowej dającą mediom publicznym 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tej kwoty 1,71 mld zł trafi do Telewizji Polskiej, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a 17 regionalnych stacji Polskiego Radia - 119,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Lato z Radiem” z cyklem „#JesteśmyzWami!” i koncertami w studiu