Trzy firmy chcą realizować badanie założycielskie dla Krajowego Instytutu Mediów
Do przetargu Krajowego Instytutu Mediów na świadczenie usług w zakresie dostarczania danych populacyjnych na temat konsumpcji mediów, które realizowane jest min. w ramach tzw. badania założycielskiego zgłosiły się trzy firmy badawcze - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Są to: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku, PBS oraz Research Collective.
Przetarg KIM zorganizowano w ekspresowym tempie. Instytut ogłosił go 9 czerwca, dając firmom badawczym czas na złożenie ofert do 17 czerwca. Na sfinansowanie tego zamówienia KIM przeznaczy 371 734 zł.
Oferty w przetargu złożyły: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku, PBS oraz Research Collective. ASM za wykonanie 700 wywiadów technikąCAPI (opcja 1) zaproponował 490 770 zł 455 100 zł (opcja 2), a za zapewnienie i dostarczenie bonów zakupowych o wartości 20 zł dla 700 gospodarstw policzył sobie 14 tys. zł.
Stawki od PBS wynoszą odpowiednio: 447 720 zł, 426 195 zł i 22 386 zł. Z kolei Research Collective zaproponował: 284 991 zł, 270 846 zł i 20 664 zł.
Przetarg dotyczy świadczenia usług w zakresie dostarczania danych populacyjnych na temat konsumpcji mediów, które realizowane jest m.in. w ramach Badania Założycielskiego KIM.
Wyniki Badania Założycielskiego będą wykorzystywane do stworzenia metodyki analiz do badań telemetrycznych (m.in. podstawą do wyznaczenia kontrolowanych zmiennych, wyznaczania wag), pozwolą na wyznaczenie populacji, sub-populacji oraz wyliczenie wag do obecnych i przyszłych paneli pomiaru mediów w Polsce. Cykliczność Badania Założycielskiego ma zapewnić obserwację trendów na rynku mediów oraz tworzenie modeli predykcyjnych. Badanie Założycielskie ma charakter ilościowy i będzie realizowane w formie wywiadów bezpośrednich przy wykorzystaniu komputerów, tabletów lub innych urządzeń mobilnych (F2F CAPI/TAPI/MOBI) i/lub telefonicznie.
Badanie będzie realizowane wśród osób w wieku 4 lata i więcej, na losowej próbie adresowej z rejestru TERYT GUS. Próba ma być reprezentatywna dla gospodarstw domowych w Polsce, obejmując cały obszar Polski, wszystkie województwa i wszystkie klasy wielkości miejscowości.
Próba badania obejmie 700 gospodarstw domowych, w których realizowane są wywiady z liderem technologicznym o wyposażeniu i o usługach wykorzystywanych przez całe gospodarstwo domowe oraz wskazana liczba wywiadów o konsumpcji indywidualnej mediów członków gospodarstwa domowego.
KIM wymaga, aby wybrana w przetargu firma zajęła się realizacją badania maksymalnie w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy i będzie realizował badanie przez cały miesiąc kalendarzowy następujący po podpisaniu umowy. KIM oczekuje bowiem, że badanie zostanie zrealizowane w lipcu tego roku.
Dołącz do dyskusji: Trzy firmy chcą realizować badanie założycielskie dla Krajowego Instytutu Mediów