Klienci skarżą się na platformę 'N'
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły skargi na platformę satelitarną N (Grupa ITI).
Urząd zapowiada, że jeszcze w tym roku zostanie wszczęte postępowanie wyjaśniające w tej sprawie - podała "Gazeta Wyborcza".
- UOKiK otrzymał kilka skarg dotyczących platformy satelitarnej N, należącej do Grupy ITI. Dotyczyły one głównie możliwości wprowadzenia konsumentów w błąd głównie w związku z brakiem obiecanych w ofercie kanałów. Ponadto konsumenci skarżą się na wadliwość anten, problemy techniczne w transmisji sygnału. Obecnie analizujemy skargi i rozważamy wszczęcie postępowania wyjaśniającego - powiedziała dla wortalu Wirtualnemedia.pl Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.
Według Maciej Sojka, prezes spółki ITI Neovision, większość problemów technicznych zgłaszanych przez klientów N wynika ze zmiany miejsca na satelicie Eutelsat, za pośrednictwem którego nadaje N. Pogorszyła ona na wschodzie kraju jakość odbioru części programów, a niektóre wręcz zniknęły z telewizorów. Platforma szybko postanowiła wrócić na poprzedni transponder – podał dziennik.
- Przerwy w dostawie programów trwały mniej więcej przez tydzień, a borykało się z tym kilkanaście procent naszych klientów. Daliśmy im specjalne oferty i upusty, żeby złagodzić ich niezadowolenie. Jest jasne, że części klientów nie udało nam się przekonać - mówi dla "GW" Maciej Sojka, prezes spółki ITI Neovision.
Według niego problemy nie wiążą się z antenami satelitarnymi, które pomyślnie przeszły testy techniczne. - Część z naszych anten jest mała, a my zawsze doradzamy naszym klientom we wschodniej części kraju zakup większych - dodaje Sojka.
N wystartowała 12 października i pod koniec listopada miała 45 tys. klientów. Na polskim rynku działają jeszcze dwie inne platformy cyfrowe: Cyfrowy Polsat, która ma ponad milion abonentów i Cyfra+ - 900 000 abonentów.
Dołącz do dyskusji: Klienci skarżą się na platformę 'N'