Kawę poza domem pijemy tak jak przed pandemią. Najpopularniejsze kąciki kawowe Orlenu
Odsetek osób pijących kawę poza domem jest już niemal taki sam jak przed pandemią. Obecnie odsetek osób pijących kawę poza domem wynosi 49 proc. - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Połowa Polaków zna kąciki kawowe na stacjach PKN Orlen.
Obecny rok 2021, przyniósł zmianę i już połowa badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 30 dni piła kawę poza domem. W roku ubiegłym odsetek ten wyniósł 42 proc. w 2019 zaś 51 proc.
Kawie towarzyszą lody
Miejsca, które najbardziej zyskały na popularności w porównaniu z ubiegłym rokiem to lodziarnie i lodziarnio-kawiarnie (+13 p.p.), kawiarnie sieciowe (+5 p.p. z 24 proc. do 29 proc.) oraz kawiarnie nie sieciowe (+5 p.p. z 21 proc. do 26 proc.).
Nadal najczęściej pijemy kawę na stacjach paliw, chociaż w tym wypadku zauważalny jest spadek popularności tego miejsca o 5 p.p. względem poprzednich lat.
ARC Rynek i Opinia zauważa, że sklepy spożywcze, które oferują kawę stosunkowo od niedawna, znalazły się na ósmej pozycji wśród miejsc, gdzie najczęściej spożywana jest kawa. 30 proc. badanych przyznało, że pije tam kawę, co oznacza wzrost o 3 p.p. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Stop Cafe Orlenu zna co drugi Polak
ARC Rynek i Opinia pytał Polaków także o spontaniczną znajomość miejsc z możliwością zakupu gotowej kawy. Tu liderem okazują się kąciki Stop Cafe na stacjach paliw na stacji Orlen (50 proc.), sklepy convenience jak Żabka (49 proc.) oraz kawiarnie sieciowe Starbucks (18 proc.).
Kawa poza domem - latte i espresso
Najczęściej kupowanym rodzajem kawy jest latte i espresso (po 28 proc. wskazań). 71 proc. respondentów korzysta z mleka do kawy, przy czym 59 proc. wybiera klasyczne mleko z laktozą, zaś 12 proc. - różne rodzaje mleka bez laktozy.
Warto zauważyć, że jako nowość pojawiło się zjawisko zamawiania kawy z dowozem. Niemal co piąty badany (18 proc.). Ciągu ostatniego roku korzystał z tej opcji. Aplikacją, przez którą konsumenci kawy najczęściej zamawiali kawę z dowozem jest Pyszne.pl.
- Zwyczaje związane z korzystaniem z oferty gastronomicznej, w tym miejsc oferujących kawę, zmieniają się w ostatnim czasie, zależnie od etapów pandemii. Widać jednak, w porównaniu z poprzednim rokiem, że Polacy chętniej korzystają z miejsc z założenia przeznaczonych do konsumpcji kawy, czyli kawiarni, lodziarni oraz lodziarnio-kawiarni. Warto zwrócić uwagę właśnie na lodziarnie, które poszerzyły swoją ofertę o różne rodzaje kawy. Jak widać był to dobry krok, bo Polacy chętnie z tej oferty korzystają. Pojawiła się też nowa opcja, zamawiania kawy z dowozem. Ma to na pewno związek z pandemią, jednak trudno na tym etapie ocenić, czy to zjawisko na dłuższą metę się utrzyma. Na pewno szersza oferta kawiarni, również w zakresie np. słonych przekąsek jak również łatwość zamówienia przez odpowiednią aplikację przyczyniły się do rozwoju tej usługi. Na pewno warto w dłuższej perspektywie przyglądać się temu zjawisku – komentuje Natalia Sieroń, badaczka z ARC Rynek i Opinia, autorka raportu Cafe Monitor 2021.
Badanie Cafe Monitor 2021 zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie N=1731 osób w dniach 5-16.07.2021. Badani to osoby, które ukończyły 16 lat.
Dołącz do dyskusji: Kawę poza domem pijemy tak jak przed pandemią. Najpopularniejsze kąciki kawowe Orlenu
Działa akcja #naorlenietylkosiku :) Prezes jest geniuszem biznesu.
Hejterskie komentarze powinny być usuwane.
Złodziejski Orlen!
Komentarze debili takich jak ty powinny być usuwane.