Jakie są najcenniejsze marki świata?
Sektor technologiczny triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown – najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki Google, Microsoft, Apple oraz IBM.
Silne marki dowodzą swojej odporności na recesję – wynika z opublikowanych w środę wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands). W okresie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ciągu ostatniego roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD.
Miejsce | Marka | Wartość (w mln USD) | Zmiana wartości marki względem 2009 roku |
1 | Google | 114 260 | +14% |
2 | IBM | 86 383 | +30% |
3 | Apple | 83 153 | +32% |
4 | Microsoft | 76 344 | 0% |
5 | Coca-Cola | 67 983 | +1% |
6 | McDonald’s | 66 005 | -1% |
7 | Marlboro | 57 047 | +15% |
8 | China Mobile | 52 616 | -14% |
9 | GE | 45 054 | -25% |
10 | Vodafone | 44 404 | -17% |
- Nasz ranking dobitnie pokazał, jak wielkie znaczenie mają marki w niektórych spośród firm mogących pochwalić się największymi sukcesami w skali globalnej. Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność – powiedziała Eileen Campbell, Global CEO w firmie Millward Brown.
Ranking BrandZ Top 100, opracowywany na zlecenie WPP, to jedyna wycena na świecie, w której bierze się pod uwagę opinie konsumentów na temat marek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w ich wartości finansowej.
Dołącz do dyskusji: Jakie są najcenniejsze marki świata?