SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jakie są najcenniejsze marki świata?

Sektor technologiczny triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown – najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki Google, Microsoft, Apple oraz IBM.

Silne marki dowodzą swojej odporności na  recesję – wynika z opublikowanych w środę wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands). W okresie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ciągu ostatniego roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD.

Miejsce

Marka

Wartość (w mln USD)

Zmiana wartości marki względem 2009 roku

1

Google

114 260

+14%

2

IBM

86 383

+30%

3

Apple

83 153

+32%

4

Microsoft

76 344

0%

5

Coca-Cola

67 983

+1%

6

McDonald’s

66 005

-1%

7

Marlboro

57 047

+15%

8

China Mobile

52 616

-14%

9

GE

45 054

-25%

10

Vodafone

44 404

-17%

- Nasz ranking dobitnie pokazał, jak wielkie znaczenie mają marki w niektórych spośród firm mogących pochwalić się największymi sukcesami w skali globalnej.  Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność – powiedziała Eileen Campbell, Global CEO w firmie Millward Brown.


Ranking BrandZ Top 100, opracowywany na zlecenie WPP, to jedyna wycena na świecie, w której bierze się pod uwagę opinie konsumentów na temat marek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w ich wartości finansowej.
 

Dołącz do dyskusji: Jakie są najcenniejsze marki świata?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl