Instagram debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników
Instagram (Meta) debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników. Mają one pomóc platformie odrobić straty w przychodach z reklam.
Ponieważ użytkownicy masowo opuszczają platformy należące do Meta, a skoncentrowane na prywatności aktualizacje iOS firmy Apple stopniowo ograniczają zdolność firmy do wyświetlania ukierunkowanych reklam, Instagram ma problemy. W drugim kwartale br. Meta, właściciel platformy zanotowała pierwszy w swojej historii kwartalny spadek przychodów.
Rok po tym, jak firma zobaczyła, że jej wycena osiągnęła najwyższy w historii poziom 1 biliona dolarów, gigant technologiczny stracił teraz około dwóch trzecich tej wartości. Pod koniec września akcje firmy spadły do najniższej wartości od 2019 roku.
Więcej możliwości reklamowych
Aby odzyskać malejące przychody z reklam, Meta ogłosiła, że dodaje nowe formaty reklam do Instagrama. Reklamodawcy w aplikacji wkrótce będą mogli umieszczać reklamy na stronie głównej, a także w kanałach profilu użytkownika.
Nowy format zostanie udostępniony reklamodawcom na całym świecie.
Poza tym firma testuje również reklamy na kanałach profilowych – kanałach, do których można uzyskać dostęp, gdy użytkownik odwiedza profil innego użytkownika, klika post i przewija. Reklamy będą testowane tylko na pełnoletnich użytkownikach z kontami publicznymi. W ramach procesu testowania Meta wypróbuje nowy model zarabiania, który umożliwia twórcom zarabianie na reklamach pojawiających się w ich kanałach profilowych.
„Reklamy w kanale profilu dają reklamodawcom możliwość łatwego poszerzenia zasięgu przy użyciu istniejących zasobów kanałów, jednocześnie zapewniając ludziom takie samo spersonalizowane wrażenia z reklam, jakie mają w głównym kanale Instagram” – napisała firma w swoim poście.
Meta ogłosiła też, że debiutuje również w wersji beta nowej oferty reklamowej AR, która będzie dostępna zarówno dla miejsc docelowych w kanale, jak i Stories. Korzystając z technologii stworzonej przez Spark AR, marki mogą „zachęcać ludzi do interakcji z [efektami wizualnymi] poprzez ich otoczenie”.
Dodatkowo spółka wprowadza nowe formy reklamy dla wielu reklamodawców, które umożliwiają markom lepsze wykorzystanie intencji konsumentów. Gdy użytkownik zaangażuje się w reklamę w swoim kanale, Instagram będzie teraz wyświetlać więcej reklam marek, które mogą być istotne dla użytkownika, wykorzystując możliwości uczenia maszynowego.
W zeszłym miesiącu firma zadebiutowała z nową ofertą reklamową dla Facebook Reels, po udanym wprowadzeniu reklam Instagram Reels w zeszłym roku. Od tego miesiąca spółka podobno testuje na Facebooku Reels reklamy „karuzeli obrazów” – przewijalne reklamy graficzne umieszczane pod treścią Facebook Reels.
Ogłoszone dziś nowe funkcje reklamowe – choć prawdopodobnie nie spodobają się użytkownikom – mogą przyciągnąć bardzo potrzebne dodatkowe wpływy z reklam dla Meta i pomóc jej lepiej zarabiać na wciąż powstającej ofercie Reels, konkurenta TikTok.
Dołącz do dyskusji: Instagram debiutuje reklamami w kanałach profili użytkowników