IGRZ: Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o ok. 6% r/r do 183 mln w IIkw.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła wII kw. 2008 r. 183,12 mln zł i była o ok. 6% wyższa niż wanalogicznym okresie ubiegłego roku, poinformowała Izba GospodarczaReklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Patrząc na wyniki pierwszego półrocza oraz z perspektywyopisanego wyżej rozwoju, możemy dość spokojnie patrzeć na kolejnelata naszej działalności na rynku reklamy. Sądzimy również, żeobecny rozwój polskiej gospodarki gwarantuje nam dobry poziomwykorzystania powierzchni ekspozycyjnych outdooru" - powiedziałprezes IGRZ Lech Kaczoń, cytowany w komunikacie.
"Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą wwysokości 326,56 mln zł, która jest wyższa w stosunku do tegosamego okresu poprzedniego roku o ponad 14%. Wynik ten potwierdzaprognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku rokuwzrost sprzedaży na poziomie 15%" - czytamy dalej wkomunikacie.
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland,Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawieratakże dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland,Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox. Raport obejmujerzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamy zewnętrznej.
"Nadal kluczowym problemem dla branży reklamy zewnętrznejpozostają kwestie uregulowań prawnych związanych z outdoorem" -ocenił Kaczoń.
Największym klientem firm outdoorowych w II kw. były firmy zbranży spożywczej (16,15% przychodów) i telekomunikacyjne (15,71%).Izba ocenia, że struktura głównych i kluczowych klientów branżyreklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.
Według IGRZ, wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej(na środkach transportu) w Polsce wyniosła w II kw. 2008 r. 12,40mln zł i była niższa w stosunku do analogicznego okresu rokupoprzedniego o ok. 2,5%. W całym I półroczu sprzedaż spadła o ok.3,5% r/r.
Izba ocenia, że na wyniki reklamy tranzytowej wpływają strukturalnezmiany dotyczące taboru i polityka ich właścicieli, ograniczającamożliwości korzystania z powierzchni ekspozycyjnych na wagonach iautobusach.
Dołącz do dyskusji: IGRZ: Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o ok. 6% r/r do 183 mln w IIkw.