Hortex doprowadził do usunięcia mema z logo firmy kpiącego z himalaisty Tomasza Mackiewicza
Piotr „Koza” Kozerski, były współtwórca kanału youtube’owego Pyta.pl, zamieścił na Facebooku mem z logo Hortexu drwiący z prawdopodobnej śmierci himalaisty Tomasza Mackiewicza. Firma wyraziła oburzenie i rozważa pozwanie Kozerskiego, odciął się też od niego Mikołaj „Jaok” Janusz z Pyta.pl.
Grafika zamieszczona przez Kozerskiego składała się ze zdjęcia Tomasza Mackiewicza z logo Hortexu i napisem „mrożonka himalajska”. Nawiązywała do szeroko komentowanej sytuacji z weekendu, kiedy himalaiści Tomasz Mackiewicz i Elisabeth Revol utknęli na dużej wysokości podczas zejścia ze szczytu Nanga Parbat. Ratownikom udało się znaleźć Revol, natomiast nie dotarli do Mackiewicza.
Piotr „Koza” Kozerski swój mem zamieścił w weekend. Skrytykowało go wielu internautów. Macieh Budzich, autor bloga Mediafun, zwrócił uwagę, że grafika mocno narusza dobry wizerunek marki Hortex.
W poniedziałek Hortex poinformował, że stara się doprowadzić do usunięcia wpisu Kozerskiego (we wtorek rano mem nie był już widoczny na Facebooku). - Składamy wyrazy współczucia rodzinie Tomasza Mackiewicza. Wyrażamy swoje ubolewanie i absolutny sprzeciw wobec publikacji, z którą nie mamy nic wspólnego - podkreślił producent.
- Wczoraj rozpoczęliśmy działania mające na celu usunięcie mema, żądając zarówno od autora, jak i Facebooka usunięcia tego posta, który narusza zasady moralne i bezprawnie wykorzystuje logo marki. Dziękujemy wszystkim osobom za interwencję i zgłoszenie nam publikacji tego oburzającego mema. Sprawa ta poruszyła nas równie dogłębnie - zaznaczyła firma.
Hortex rozważa też podjęcie kroków prawnych wobec Piotra Kozerskiego.
Od mema odciął się również Mikołaj „Jaok” Janusz, obecny szef kanału Pyta.pl (Kozerski współtworzył go do połowy 2016 roku). - Chcielibyśmy podkreślić, że Pyta nie współpracuje z „Piotrem K.” od lipca 2016r. Koza kontynuuje pogrążanie się w mroku, robi to jednak od dawna samotnie. Dla nas życie ludzkie jest wartością wyższą i temu podobne akty trollingu wobec dramatu rodziny himalaisty skazane są na jednoznaczne potępienie - napisał Janusz.
Dołącz do dyskusji: Hortex doprowadził do usunięcia mema z logo firmy kpiącego z himalaisty Tomasza Mackiewicza