„Guardian” ma 800 tys. subskrybentów, przychody od czytelników wyższe niż z reklam
Katharine Viner, redaktor naczelna Guardian News and Media poinformował, że internetowy serwis dziennika „The Guardian” zanotował ponad 800 tysięcy płacących subskrybentów, stabilna jest także sprzedaż papierowego wydania gazety. W ciągu roku Guardianowi przybyło 300 tysięcy płatnych użytkowników, a przychody z subskrypcji przewyższają obecnie te osiągane z segmentu reklamowego.
Na osiągnięcia „Guardiana” w segmencie cyfrowym Katharine Viner, redaktor naczelna Guardian News and Media, zwróciła uwagę w artykule na stronie serwisu.
Według opublikowanych informacji obecnie z internetowego serwisu „Guardiana” korzysta ponad 800 tys. użytkowników płacących subskrypcje za pełen dostęp do treści zamieszczanych przez wydawcę.
Viner podkreśliła, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba subskrybentów „Guardiana” wzrosła o 300 tys. i był to dwukrotnie wyższy przyrost niż rok wcześniej. Obecnie płatni czytelnicy serwisu pochodzą ze 140 krajów na świecie.
Szefowa Guardian News and Media zaznaczyła, że obecnie przychody wydawcy z cyfrowych subskrypcji są po raz pierwszy w historii wyższe niż te osiągane dzięki reklamom na stronach internetowych. Dodatkowo utrzymuje się też na stałym poziom sprzedaż papierowych wydań „Guardiana” i „Observera” wydawanych przez koncern.
Dołącz do dyskusji: „Guardian” ma 800 tys. subskrybentów, przychody od czytelników wyższe niż z reklam