Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo
W marcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały o 58 mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż strony Onetu i RASP. Z treści audio i wideo przez najdłuższy czas korzystali użytkownicy serwisów Interii oraz Allegro i GG.
Strony Wirtualnej Polski i Grupy o2 w wynikach za marzec po raz pierwszy były klasyfikowane w Megapanelu razem (przeczytaj więcej o tej zmianie). Wspólnie zanotowały 425,6 mln krajowych odsłon mobilnych, o 25,7 mln więcej niż witryny WP (liczone z Orange.pl i Neostrada.pl) oraz Grupy o2 w lutym br.
Scalenie wyników pozwoliło Grupie WP wyprzedzić Onet i RASP, na których stronach wykonano w marcu 367,5 mln krajowych odsłon mobilnych, o 39,3 mln więcej niż miesiąc wcześniej.
Serwisy Allegro i GG zyskały w skali miesiąca 45,4 mln krajowych odsłon mobilnych, strony Grupy Gazeta.pl - 7,7 mln, a witryny Grupy Interia.pl - 20,4 mln.
>>> Grupa WP nie wyprzedziła Onetu i RASP, Google blisko 20 mln (Megapanel z marca)
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Wirtualna Polska | 14 679 979 | 425 599 237 | 14,59% |
2 | Grupa Onet - RASP | 15 107 555 | 367 466 764 | 13,04% |
3 | Grupa Allegro - GG | 16 066 351 | 332 653 696 | 7,85% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 12 628 117 | 133 586 603 | 16,64% |
5 | Grupa Interia.pl | 12 296 077 | 126 720 822 | 12,15% |
6 | Grupa Fotka.pl | 1 333 722 | 58 841 996 | 17,04% |
7 | ulub.pl | 1 640 829 | 36 469 179 | 37,85% |
8 | Grupa Polskapresse - Media Regionalne | 8 782 089 | 31 581 942 | 12,14% |
9 | Grupa TVN | 5 736 623 | 28 831 807 | 14,40% |
10 | photoblog.pl | 991 659 | 21 979 109 | 24,57% |
11 | Grupa Demotywatory.pl | 3 862 708 | 21 630 251 | 8,12% |
12 | filmweb.pl | 4 322 415 | 16 818 212 | 7,88% |
13 | Grupa Edipresse.pl | 4 966 560 | 12 144 232 | 17,47% |
14 | Grupa Murator - Time | 6 483 452 | 10 435 608 | 14,15% |
15 | trojmiasto.pl | 1 176 514 | 8 231 879 | 17,63% |
16 | besty.pl | 1 130 449 | 7 993 314 | 15,73% |
17 | sportowefakty.pl | 570 788 | 7 172 544 | 20,28% |
18 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 130 232 | 5 790 615 | 7,07% |
19 | rozklad-pkp.pl | 1 540 680 | 5 628 335 | 19,88% |
20 | Grupa NextWeb Media | 3 313 649 | 5 082 427 | 23,65% |
Wśród konkretnych serwisów liderem pozostał Onet.pl, który w marcu zanotował 317,8 mln krajowych odsłon mobilnych, o 38,5 mln więcej niż w lutym.
WP.pl zyskała w skali miesiąca 24,5 mln odsłon, Tablica.pl - 19,9 mln, a Allegro.pl - 23,3 mln.
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły w marcu 37,85 proc. wszystkich odsłon, na Sport.pl - 30,24 proc., a na Pudelek.pl - 24,77 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile | ||||
lp. | węzeł | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 13 586 993 | 317 822 867 | 12,52% |
2 | wp.pl | 11 909 485 | 269 761 901 | 14,77% |
3 | tablica.pl | 7 191 540 | 173 668 872 | 15,84% |
4 | allegro.pl | 12 399 685 | 120 973 317 | 4,46% |
5 | interia.pl | 7 049 701 | 91 084 937 | 13,16% |
6 | gazeta.pl | 10 080 534 | 66 470 406 | 15,16% |
7 | fotka.pl | 703 169 | 57 641 826 | 17,75% |
8 | pudelek.pl | 2 380 897 | 50 488 585 | 24,77% |
9 | o2.pl | 3 728 299 | 43 686 910 | 18,01% |
10 | ulub.pl | 1 640 829 | 36 469 179 | 37,85% |
11 | tvn24.pl | 3 449 508 | 23 445 783 | 21,31% |
12 | photoblog.pl | 991 659 | 21 979 109 | 24,57% |
13 | otomoto.pl | 4 346 636 | 18 120 151 | 7,58% |
14 | sport.pl | 2 005 616 | 17 832 909 | 30,24% |
15 | filmweb.pl | 4 322 415 | 16 818 212 | 7,88% |
16 | plotek.pl | 1 561 605 | 16 434 765 | 23,31% |
17 | nocoty.pl | 2 884 540 | 13 579 616 | 10,23% |
18 | fakt.pl | 3 126 337 | 13 377 725 | 14,96% |
19 | lajt.pl | - | 12 057 522 | 97,52% |
20 | chomikuj.pl | 6 305 620 | 10 386 891 | 9,09% |
Grupa Onet i RASP jest niezmiennie liderem pod względem liczby krajowych cookies mobilnych - na jej stronach w marcu wykonano ich 8,27 mln, o 848 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.
Grupa WP zanotowała 7,86 mln cookies, Grupa Allegro i GG - 5,94 mln, a Grupa Gazeta.pl - 5,32 mln. Strony TVN zanotowały w skali miesiąca wzrost aż o 30,4 proc.
Na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo korzystało w marcu 4,71 mln internautów, o 148,7 tys. więcej niż w lutym. Natomiast Grupa WP straciła w skali miesiąca 245,5 tys. takich użytkowników.
Minimalny spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, a niewielkie wzrosty - Grupa Interia.pl i Grupa Murator - Time.
W serwisach Interii z materiałów audio i wideo internauci korzystali w marcu przez 15,22 mln godzin, o 1,36 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Allegro i GG zanotowały w tym ujęciu 6,09 mln godzin, a serwisy Muratora i Time - 4,93 mln.
Na stronach Allegro i GG przeciętny użytkownik korzystał z audio i wideo przez 10 godzin i 16,5 minuty, w serwisach Interii - przez 9 godzin i 52 minuty, a w serwisach Muratora i Time - przez 8 godzin i 6 minut.
Dołącz do dyskusji: Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo