Grupa K2 miała 1,16 mln zł zysku netto, 0,72 mln zł zysku EBIT w III kw. 2022 r.
Technologiczno-marketingowa Grupa K2 przekroczyła poziom 80 mln zł przychodów za okres trzech kwartałów, co było efektem wysokiej dynamiki rozwoju segmentu software. Zysk netto w pierwszych trzech kwartałach roku wyniósł 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 597,6 proc. w ujęciu rocznym. Wyniki spółki poprawiło zamknięcie sprzedaży spółki Oktawave.
Po pierwszych dziewięciu miesiącach przychody ze sprzedaży usług Grupy K2 wyniosły 81,4 mln zł (8,4 proc.), wskaźnik EBITDA spadł o 9 proc. do wyniósł 7,4 mln zł. Zysk operacyjny zmalał o 13,1 proc. do 5,3 mln zł, zysk brutto za to wzrósł do 27,8 (+383,1 proc.). Grupa K2 w omawianym okresie odnotowała 22,7 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost rok do roku o 597,6 proc.
Grupa K2 z 1,3 mln zł zysku netto w trzecim kwartale roku
W okresie styczeń-wrzesień 2022 roku przychody ze sprzedaży usług wzrosły o 8 proc. rdr, do ponad 81 mln zł, a dzięki zyskowności transakcji sprzedaży spółki chmurowej (Oktawave) skonsolidowane zyski brutto i netto znalazły się na kilka razy wyższych poziomach niż przed rokiem.
W samym trzecim kwartale Grupa K2 zwiększyła przychody o 12 proc., do 25,2 mln zł, co pozwoliło na wypracowanie 1,3 mln zł zysku netto.
Zysk operacyjny wyniósł 0,72 mln zł wobec 1,87 mln zł zysku rok wcześniej.
- Wydarzeniem drugiego kwartału była finalizacja sprzedaży Oktawave (działalność chmurowa) do operatora telekomunikacyjnego Netia z Grupy Polsat Plus. W ramach rozliczenia transakcji do K2 Holding wpłynęło 31,7 mln zł, dzięki czemu wypłaciliśmy we wrześniu i październiku łącznie aż 8,40 zł dywidendy i zaliczki na dywidendę na każdą akcję. Z kolei wydarzeniem trzeciego kwartału było pozyskanie 2,5 mln zł finansowania za 15 proc. projektu PerfectBot od dwóch uznanych funduszy - Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter. To zewnętrzne potwierdzenie wartości, którą zbudowaliśmy w tym projekcie, ale przede wszystkim - szansa na przyspieszenie międzynarodowego rozwoju PerfectBota bez dalszego angażowania środków Grupy - komentuje Paweł Wujec, prezes zarządu K2 Holding.
Rosną przychody Fabrity
Przychody Fabrity (segmentsoftware) wzrosły w okresie trzech kwartałów i w samym trzecim kwartale o ponad 30% rdr. Wynik operacyjny w skali dziewięciu miesięcy obniżył się o 5,5% rdr, co jest związane z długoterminowym charakterem umów, w związku z czym stawki projektowe są wyrównywane z opóźnieniem i w krótkim okresie wpływa na obniżenie marży.
- Pomimo okresu wakacyjnego, w trzecim kwartale spółka pozyskała kilka nowych kontraktów od dwóch firm z branży farmaceutycznej i Urzędu Dozoru Technicznego, a pod koniec września zawarła również umowę ramową z agendą ONZ (UNIDO). Warto podkreślić, że Fabrity nie utraciła żadnego z dotychczasowych klientów ani nie zanotowała zauważalnego spadku przychodów u żadnego z nich – wskazuje Tomasz Burczyński, członek zarządu K2 Holding i prezes zarządu spółki Fabrity.
Wyniki Grupy K2 w segmencie marketingowym. K2 Precise ze słabszym kwartałem
W trzecim kwartale 2022 r. K2 Create osiągnęła wzrost przychodów operacyjnych o 9 proc. rdr, co pozwoliło na osiągnięcie pozytywnego wyniku na poziomie operacyjnym. Po wygranym przetargu agencja zrealizowała skierowaną do Pokolenia „Z” letnią digitalową kampanię dla marki Pepsi. W lipcu firma zrealizowała również głośną kampanię wspierającą zorganizowaną przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórkę na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii.
Z kolei K2 Precise zanotowała w trzecim kwartale słabsze wyniki zarówno na poziomie sprzedaży operacyjnej, jak i wyniku operacyjnego, co jest skutkiem efektu wysokiej bazy porównawczej (utrata kluczowego klienta jeszcze w roku 2021), a także takich czynników, jak m.in. presja płacowa oraz niestandardowe rozłożenie kampanii po liniach usługowych i częściowe przesunięcie projektów offline na kolejny kwartał. Jednocześnie firma pozyskała kilku nowych, w tym istotnych, klientów, co w perspektywie kolejnych kwartałów otwiera drogę do wzrostu skali biznesu - podano w komunikacie. Ponadto w ramach rozwoju usług martech spółka finalizuje zawarcie istotnego kontraktu z nowym klientem.
Konsolidowany obecnie, po udanej rundzie finansowania, metodą praw własności PerfectBot przeznaczy pozyskane środki na uruchomienie chatbotów dostosowanych do kolejnych kategorii produktowych w branży e-commerce, integracje z kolejnymi narzędziami obsługi klienta oraz ekspansję na rynki anglojęzyczne, w pierwszej kolejności USA.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 miała 1,16 mln zł zysku netto, 0,72 mln zł zysku EBIT w III kw. 2022 r.