GroupM prognozuje wzrost globalnych nakładów na reklamę online
W 2010 roku światowe wydatki na internetową reklamę wyniosą 64,7 miliarda dolarów.
Bedzie to oznaczało wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem bieżącym - prognozuje należąca holdingu WPP Group agencja GroupM.
Tym samym udział internetowego sektora w całkowitych wydatkach na reklamę ma zwiększyć się w tym czasie z 13 do 15 proc.
W segmencie reklamy online najpopularniejsza ma być reklama w internetowych wyszukiwarkach, z przyszłorocznym udziałem na poziomie 43 proc. Wyprzedzi ona reklamę typu display (34 proc.).
GroupM przewiduje także, że globalne nakłady na reklamę mobilną wzrosną w przyszłym roku o 19 proc. do 3,3 miliarda dolarów i będą stanowić 6 proc. całkowitych wydatków na reklamę.
Dołącz do dyskusji: GroupM prognozuje wzrost globalnych nakładów na reklamę online