Izabela Albrychiewicz - CEO GroupM na region Europy Środkowej i Wschodniej
Izabela Albrychiewicz związana jest z branżą reklamową niemal od jej początków na polskim rynku. Od ćwierć wieku – z jednym holdingiem: WPP. Dziś jest jedyną Polką na rynku agencji mediowych w Polsce, której podlega 10 rynków w Europie, a zarządzany przez nią hub pracuje dla globalnych i regionalnych marketerów

Izabela Albrychiewicz przygodę z branżą agencyjną rozpoczęła w 1994 roku od pracy u swojego dzisiejszego konkurenta – w grupie Publicis. Zaczynała w należącym do niej domu mediowym ZenithOptimedia (dzisiaj Zenith). Po pięciu latach pracy tam przeszła do holdingu reklamowego WPP, z którym związana jest do dzisiaj. W 1999 roku została Media Directorem w domu mediowym MEC (obecnie Wavemaker).
Awans na liderkę regionu
W 2009 roku awansowała na stanowisko Dyrektora Zarządzającego, a w roli CEO pracowała od 2011 roku. Pod jej sterami firma umacniała się na pozycji czołowej agencji mediowej w Polsce, prowadząc w kolejnych zestawieniach RECMA i rankingach efektywności Effie.
W 2018 roku doszło do fuzji działających w Polsce domów mediowych MEC i Maxus – powstała wówczas agencja Wavemaker.
Wtedy Izabela Albrychiewicz stanęła na jej czele w roli Chief Executive Officera. Kilka miesięcy później sieć awansowała ją na stanowisko lidera regionu.
Następnie, w kwietniu 2019 r. została CEO grupy mediowej GroupM, która tworzy platformę technologiczną i negocjacyjną dla agencji mediowych WPP: EssenceMediaCom, Mindshare, Wavemaker i T&Pm.
Po dwóch latach zarządzania polską spółką grupy, jesienią 2021 roku centrala WPP poszerzyła kompetencje Izabeli Albrychiewicz o rozwój oferty GroupM na rynkach regionu Europy Środkowo- -Wschodniej (CEE) – objęła wówczas stanowisko Cluster Lead CEE.
W tej roli odpowiadała za rozwój i uspójnienie oferty spółki na rynkach CEE. Była odpowiedzialna za pomoc w uruchamianiu usług i marek specjalistycznych oraz wymianę narzędzi, technologii i wiedzy pomiędzy spółkami GroupM w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Zespół w Polsce, a projekty międzynarodowe Lider innowacji w branży
Dzięki jej zaangażowaniu pod koniec 2021 roku w Warszawie po wstała struktura do obsługi międzynarodowych projektów digital marketingowych. Zatrudniono w niej 100 specjalistów z obszarów m.in. search, social, programmatic oraz ad ops, czyli technologii reklamowych wspierających planowanie komunikacji. Pracują dla globalnych i regionalnych marketerów prowadzących równolegle działania na wielu rynkach. – Wielu zdolnych specjalistów, dynamiczny rynek, mocny lokalny zespół zarządzający oraz, co najwaniejsze, duże zapotrzebowanie na obsługę międzynarodowych projektów digital wśród reklamo dawców, zadecydowały o powołaniu w Polsce kolejnego globalne go centrum offshore. Będzie to czwarta taka operacja na świecie, po Kolumbii, Meksyku i Indiach – mówił wówczas o powołaniu w Polsce globalnego centrum offshore Justin Bland z GroupM.
W połowie 2023 roku Izabela Albrychiewicz została CEO GroupM na Polskę i region CEE. Od tego czasu podlega jej 10 rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz Polski to m.in. Czechy, Słowacja, Rumunia, Serbia, Węgry, Chorwacja i Słowenia. W tej roli aktywnie wspiera marketerów w realizacji ich celów biznesowych na poziomie regionu.
– Jako Cluster Lead w CEE miałam szansę bliżej poznać i zrozumieć rynki regionu. Jestem pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu ich liderów, widzę wielki potencjał bliższej współpracy i wymiany wiedzy oraz innowacji pomiędzy nimi. Ukonstytuowanie mojej nowej roli zbiega się z trendem regionalizacji struktur w obrębie działów marketingu, które tym samym szukają partnerów agencyjnych również na poziomie regionalnym. W nowej roli będę więc bliżej potrzeb reklamodawców i specyfiki globalizującego się rynku mediów – mówiła wówczas Izabela Albrychiewicz.
– Na znakomitej większości rynków regionu GroupM jest największym graczem, z udziałem oscylującym wokół 30 proc. inwestycji reklamowych. Chciałabym, żeby w każdym z krajów, poza skalą marka GroupM była też pierwszym skojarzeniem szefów marketingu na hasło „efektywność i innowacje” – podkreślała.
Lider innowacji w branży
Izabela Albrychiewicz odpowiada m.in. za wypracowanie nowej skutecznej strategii współpracy w ramach grupy. Dzięki wprowa dzeniu wysokich standardów pracy warszawskie biuro stało się ważnym HUBem regionalnym obsługującym projekty digitalowe. GroupM Polska zarządza 19 hubami na 48 rynkach.
GroupM pod jej rządami wyznacza trendy na rynku. Grupa jako jedna z pierwszych zaczęła realizować dla swoich klientów kampa nie Addressable TV, niedawno wprowadziła narzędzie Advanced DOOH. Od kilku lat GroupM i jej agencje przodują też w nowobiz nesowych rankingach COMvergence.
Jesienią 2024 roku GroupM rozszerzyło działalność Choreograph, globalnej firmy zajmującej się danymi i rozwojem produktów tech nologicznych na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).
Udział w kształtowaniu rynkowych standardów
Jako członkini zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR brała udział w komitecie konkursu EFFIE, była jurorką konkursu MediaTrendy.
Przed laty, w 2015 roku była jedyną przedstawicielką polskiej branży reklamowej w jury konkursu reklamowego Media Global Awards. W zarządzie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy zasiada od 8 lat. W ramach prac tego stowarzyszenia aktywnie angażowała się w prace związane z jednoźródłowym badaniem mediów i Białą Księgą – w szczególności w obszarze transparentności rozliczeń.
Dba o pozytywny wizerunek branży
Izabela Albrychiewicz aktywnie działa na rzecz budowy pozytywnego wizerunku branży komunikacji marketingowej – jako ważnego sektora gospodarki i atrakcyjnego miejsca pracy. Angażuje się także we wspieranie działań wpływających na transparentność polskiego rynku i jakość kampanii reklamowych, m.in. poprzez inwestowanie w narzędzia zwalczające Ad Fraud.
W 2020 roku Izabela Albrychiewicz otrzymała od IAB Polska tytuł Człowieka Roku, zaś “Wprost” wyróżnił ją tytułem Wizjonerki XXI wieku.
Dołącz do dyskusji: Izabela Albrychiewicz - CEO GroupM na region Europy Środkowej i Wschodniej