Group One z większym zyskiem. Salestube, Gong i Value Media najbardziej rentowne
W ub.r. holding marketingowy Group One przy minimalnym zwiększeniu się przychodów osiągnął wzrost zysku netto z 5,82 do 6,2 mln zł. Z jego spółek zależnych najwyższe zyski netto miały Sales Tube, Value Media i Gong, natomiast stratę zanotował Labcon.
Do Group One należą udziały 12 spółek marketingowych, m.in. 100 proc. kapitału agencji reklamowych Change/Serviceplan i Sales Tube, 95 proc. domu mediowego Value Media, 97 proc. agencji Media Republic, 71 proc. agencji Labcon, 66,6 proc. agencji Mediaplus Warsaw i 51 proc. agencji Gong. Z kolei Value Media ma 51 proc. udziałów uruchomionej jesienią 2017 roku agencji RL Media.
W ub.r. Group One zwiększyła zaangażowanie kapitałowe w Media Republic (z 44,6 do 97 proc., zapłaciła 100 tys. zł), Juicy Unlimited (z 50 do 100 proc. za 2,5 tys. zł) i Mediaplus Warsaw (z 55,5 do 66,6 proc. za 61,1 tys. zł).
Ponadto zainwestowała 543,7 tys. zł w nowe udziały spółki Arkley Brink ASI SKA.
Największe wpływy z Value Media i SalesTube
W ub.r. skonsolidowane przychody sprzedażowe Group One minimalnie wzrosły - z 359,66 do 359,77 mln zł. Wpływy krajowe zmalały z 311,5 do 306,99 mln zł, a zagraniczne zwiększyły się z 48,16 do 52,78 mln zł.
Zdecydowana większość wpływów stanowią obroty agencji mediowych należących do Group One. W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdań finansowych za ub.r. zdecydowanej większości spółek zależnych holdingu. Natomiast w 2019 roku Value Media zanotował wzrost przychodów o 2,7 proc. do 208,13 mln zł, SalesTube - o 67,4 proc. do 105,47 mln zł, a Change/Serviceplan - o 14,8 proc. do 23,45 mln zł.
Pojawił się już raport finansowy agencji Gong za ub.r. - firma osiągnęła wzrost przychodów o 11 proc. do 21,63 mln zł oraz zysku netto z 1,54 do 2,86 mln zł.
Sales Tube, Value Media i Gong najmocniej na plusie
Jeszcze wyższy zysk netto niż Gong zanotowała w ub.r. SalesTube - było to 3,05 mln zł, wobec 2,05 mln zł rok wcześniej.
Value Media zanotował spadek zysku netto z 2,55 do 2,15 mln zł, Mediaplus Warsaw - wzrost z 1,23 do 1,25 mln zł, a Change/Serviceplan - spadek z 473,8 do 468 tys. zł.
Na znaczącym minusie na poziomie netto były dwie spółki zależne Group One. Wynik agencji Labcon poszedł w dół z 299,8 tys. zł zysku do 134,1 tys. zł straty, a spółki Get Louder - ze 156 tys. zł zysku do 152,3 tys. zł straty.
48 pracowników mniej
W ub.r. średnie zatrudnienie w Group One zmalało z 238 do 190 pracowników. Po wybuchu epidemii holding we wszystkich swoich spółkach zależnych zamroził 15 proc. wynagrodzeń na sześć miesięcy. Zaległe pieniądze wypłacono pracownikom w czerwcu i lipcu br.
Sama spółka Group One wiosną ub.r. skorzystała z umorzenia przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, oszczędziła 46,2 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W swoim bilansie firma udziały spółek zależnych na koniec ub.r. wyceniała na łącznie 24,83 mln zł. Wartość udziałów Value Media wzrosła rok do roku z 8,85 do 8,95 mln zł, a w przypadku spółki Labcon zmalała z 799,9 do 671,7 tys. zł.
Nie zmieniła się natomiast bilansowa wartość udziałów agencji Gong (4,16 mln zł) i Change/Serviceplan (1,7 mln zł).
5,2 mln zł na dywidendę
Skonsolidowany zysk netto Group One rok do roku zwiększył się z 5,82 do 6,2 mln zł.
Natomiast w ujęciu jednostkowym firma zanotowała w ub.r. wzrost przychodów z 10,95 do 12,42 mln zł i kosztów operacyjnych z 10,81 do 12,1 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 8,93 do 7,4 mln zł.
Udziałowcami Group One są spółki HMG Malta (ma 38,2 proc. udziałów), Serviceplan International (25,1 proc.), SOHO Investments (19,6 proc.) i Conquer Holdings (17,1 proc.).
Wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że z jednostkowego zysku netto z ub.r. 5,18 mln zł dostaną jako dywidendę, a 2,22 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Group One z większym zyskiem. Salestube, Gong i Value Media najbardziej rentowne