Google odwiedza codziennie 10 mln polskich internautów (Top 20 tygodnia)
Stronę internetową Google.pl w zeszłym tygodniu odwiedzało codziennie średnio 9,8 mln polskich internautów - wynika z analizy przygotowanej przez firmę Gemius.
Zestawienie najpopularniejszych w ostatnim tygodniu stron w polskiej sieci otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 44,5 proc. i średnią liczbą użytkowników 9,8 mln dziennie. To ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa (Onet.pl).
Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 6,9 mln internautów dziennie. Trzecie miejsce przypadło stronie YouTube.com, z liczbą średnio 4,8 mln użytkowników dziennie.
W minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49,3–46,7 proc.), a najniższy – w sobotę (37,6 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 27,5 proc. do 34 proc. internautów, YouTube.com – od 20,4 proc. do 22,6 proc., a Google.com – od 9,7 proc. do 13,6 proc.
Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 11–15,9 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się WP.pl, która notowała od 9,1 proc. do 13,6 proc. zasięgu, Allegro.pl (od 7,3 proc. do 10,3 proc.) oraz Interia.pl (od 5,3 proc. do 7,6 proc.).
Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu Top 20, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia na poziomie 3,8 proc. Na trzynastej pozycji (od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę) plasował się portal o2.pl, ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3 proc., którego miejsce w sobotę zajął serwis internetowy Gry.pl z zasięgiem w tym dniu 2,2 proc.
W pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu niż w weekend. Najpopularniejsza z nich, Ipko.pl, najwyższy zasięg osiągnęła w środę (3,6 proc.), natomiast w niedzielę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu Top 20.
Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do piątku (średni dzienny zasięg 2,3 proc.),ale już poza zasięgiem rankingu w weekend, czy też serwisu Money.pl, który również nie zmieścił się w zestawieniu w sobotę, w tygodniu zaś utrzymywał się na średnim dziennym poziomie 2,7 proc. a w niedzielę – 1,9 proc.
Wśród domen, które w tygodniu nie były tak popularne jak w weekend, znalazła się Cda.pl. Od poniedziałku do piątku zajmowała ona miejsca z ostatniej piątki zestawienia ze średnim zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,5 proc., by w weekend znaleźć się tuż pod pierwszą dziesiątką: w sobotę na dwunastej pozycji (2,4 proc. zasięgu), w niedzielę zaś na jedenastej (3,9 proc. zasięgu). Z kolei strona Gry.pl w poniedziałek znalazła się na ostatnim miejscu (2,3 proc. zasięgu), następnie zniknęła z rankingu, by w weekend wskoczyć na trzynastą i czternastą pozycję z zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,2–2,5 proc.
Ponadto w zestawieniu znalazły się strony, które w Top 20 pojawiły się jedynie w weekend, takie jak Filmweb.pl z zasięgiem od 2,3 proc. w niedzielę, czy serwis motoryzacyjny Otomoto.pl, cieszący się popularnością internautów w sobotę (1,8 proc. zasięgu) i niedzielę (2,4 proc.).
Ciekawostkę rankingu analizowanego tygodnia stanowią strony z loteriami. Do takich stron należy Loteriaparagonowa.gov.pl, która pojawiła się wyłącznie w sobotę, osiągając zasięg 1,8 proc., a także Lotto.pl – domena ta znalazła się w rankingu w piątek (2,1 proc. zasięgu) oraz w niedzielę (2,4 proc. zasięgu).
Dołącz do dyskusji: Google odwiedza codziennie 10 mln polskich internautów (Top 20 tygodnia)