GM kończy współpracę z Tigerem Woodsem
Amerykański koncern motoryzacyjny General Motors (GM) poinformował, że zakończy swoją umowę sponsorską z najlepszym golfistą świata Tigerem Woodsem.
W związku z kryzysem gospodarczym GM boryka się ze sporymi problemami finansowymi i wszędzie szuka oszczędności. Ostatnio koncern zamroził sumę 2,1 miliarda dolarów, która miała zostać przeznaczona na globalne wydatki medialne, a także poprosił amerykański rząd o wsparcie, które pozwoliłoby mu uniknąć bankructwa - informuje serwis Adweek.
Trwająca od blisko dekady współpraca GM z Woodsem zostanie zakończona z końcem bieżącego roku. Koncern poinformował, że obie strony "zgodziły się na wzajemną i przyjazną separację, częściowo w wyniku chęci Woodsa spędzenia większej ilości czasu z rodziną, jako że oczekuje on narodzin swojego drugiego dziecka, ale również z powodu szukania oszczędności budżetowych w trakcie trudnej sytuacji ekonomicznej dla GM". Koncern już zapowiedział, że nie wykupi telewizyjnego czasu reklamowego w trakcie przyszłorocznego Super Bowl, a także gali rozdania Oskarów i Emmy.
Przez ostatnie dziewięć lat golfista wspierał produkty GM na całym świecie. W USA, Kanadzie i Chinach najczęściej promował markę samochodów Buick. Woods wciąż ma podpisane umowy sponsorskie z takimi markami jak Nike, EA Sports, Gatorade, American Express, Gillette i Tag Heuer, które przynoszą mu łącznie około 100 milionów dolarów rocznego zarobku.
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: GM kończy współpracę z Tigerem Woodsem