"Gazeta Wyborcza" ciągle liderem
Wśród stacji radiowych Zetka przed RMF a telewizyjnych tvn24 przed tvn
W styczniu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej cytowanym medium była Gazeta Wyborcza. Tuż za nią uplasowała się Rzeczpospolita, a na trzecim miejscu znalazło się Życie Warszawy. Po raz pierwszy, na czwartym miejscu w rankingu, jest tygodnik Wprost. Jest to najlepszy wynik tygodnika od początku prowadzenia tych badań. W styczniu bardzo dobry wynik zanotował również tygodnik Newsweek, który uplasował się na szóstym miejscu. Do wysokiej pozycji Newsweeka przyczynił się sondaż prezydencki, w którym Tomasz Lis uzyskał drugie miejsce - wynika z badania Instytut Monitorowania Mediów.
Gazeta Wyborcza - 761
Rzeczpospolita - 759
Życie Warszawy - 316
Wprost - 250
Radio Zet - 192
Nesweek Polska - 191
Trybuna - 186
Super Express - 174
Fakt - 162
Polityka - 107
RMF FM - 91
Gazeta Prawna - 89
Perspektywy - 86
PR 3 - 84
Onet.pl - 71
Wśród rozgłośni radiowych - podobnie jak w listopadzie i grudniu - najczęściej cytowane jest Radio Zet, które w styczniu zajęło piąte miejsce. Ponownie w pierwszej 15-ce cytowanych mediów nie znalazła się żadna stacja telewizyjna.
W badanym okresie najczęściej cytowano informacje ze świata polityki. W kontekście aferalnym najpopularniejsza informacja dotyczyła balu sylwestrowego, w którym uczestniczyła prokurator Katarzyna Sawicka. To właśnie ta wiadomość miała bezpośredni wpływ na wysoką pozycję tygo-dnika Wprost w styczniowym rankingu.
Również na najlepszą pozycję tvn24, wśród rozgłośni telewizyjnych, wpłynęło ujawnienie zdjęć prokurator Katarzyny Sawickiej z balu sylwestrowego, na którym bawiła się w towarzystwie członków mafii.
tvn24 - 68
tvn - 56
tvp 1 - 37
tvp 3 warszawa - 13
polsat - 10
tvp 2- 3.
Wśród mediów, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków maso-wego przekazu na pierwszej pozycji - podobnie jak w zeszłym miesiącu - uplasował się TVN24, drugie miejsce zaś zajął Program I Polskiego Radia. Wynik ten wiąże się z codziennymi, bardzo szczegółowymi przeglądami prasy emitowanymi w wyżej wymienionych stacjach.
Badanie przeprowadzono przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 3301 wycinków prasowych oraz programów radiowych i telewizyjnych z okresu 1-31 stycznia 2004 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 4899 razy (3527 razy w prasie, 537 w radiu i 835 w telewizji). Najczę-ściej powoływano się na doniesienia prasowe (4071), następnie radiowe (502), telewizyjne (189) oraz internetowe (137).
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" ciągle liderem