Fundusz Altus TFI przejmuje większość udziałów LifeTube’a
Fundusz inwestycyjny Altus TFI wykupił większościowy pakiet udziałów w sieci marketingowej LifeTube. Po zmianie właściciela nie są planowane znaczące zmiany personalne w firmie, a Paweł Stano pozostaje na fotelu prezesa LifeTube.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/lifetube-logo655.png)
Nie podano kwoty, za jaką Altus TFI przejął LifeTube. Nie zdradzono też ile udziałów dokładnie wykupił fundusz, wiadomo jedynie że jest to ponad 51 proc. i że swoje aktywa sprzedało dwoje głównych udziałowców firmy - Barbara Sołtysińska (miała 41 proc. udziałów) i Włas Chorowiec. Przestali oni być formalno-prawnie związani z LifeTube, mają jednak w przyszłości służyć firmie pomocą i konsultacją.
Według informacji „Pulsu Biznesu”, fundusz wycenił wartość LifeTube’a na 10 mln zł i postanowił etapami skupić akcje od Sołtysińskiej, Chorowca oraz od Radosława Kotarskiego, twórcy popularnego w sieci kanału wideo „Polimaty”. Swojego 20-proc. pakietu zdecydował się nie sprzedawać Rafał Agnieszczak, inwestor internetowy.
- Jestem bardzo dumna z tego, co udało się do tej pory osiągnąć całemu zespołowi LifeTube’a. Trzy lata temu nawet nie marzyliśmy o tym, że będziemy tu, gdzie teraz. Możliwość współtworzenia największej sieci youtuberów była dla mnie niesamowitym doświadczeniem, dlatego naturalnym krokiem jest danie spółce możliwości działania z partnerem, który umożliwi jej dalszy, równie dynamiczny i intensywny rozwój jak do tej pory - podkreśliła Barbara Sołtysińska, współzałożycielka LifeTube.
Po zmianie właściciela w LifeTube nie są przewidywane żadne znaczące zmiany personalne.
- Inwestor zdecydował się na zakup pakietu kontrolnego głównie ze względu na doświadczony zespół, który u nas pracuje, nie zamierza więc go zmieniać. Paweł Stano pozostaje prezesem firmy - zapewnia nas Kamil Bolek, PR & brand manager w LifeTube. - Nowy właściciel z pewnością będzie wspierał LifeTube na poziomie biznesowym. Skorzystamy z ich doradztwa strategicznego i doświadczenia w budowaniu najsilniejszych spółek oraz licznych relacji biznesowych.
Paweł Stano objął funkcję prezesa LifeTube w czerwcu br. zastępując na tym stanowisku Sołtysińską, która postanowiła skoncentrować się na rozwoju swojego nowego projektu indaHash.
LifeTube jest marketingową siecią partnerską zajmującą się m.in. aranżowaniem współpracy pomiędzy markami a youtuberami. Założona 3 lata temu firma ma obecnie ponad 30 mln subskrybentów i 225 mln wyświetleń miesięcznie na kanałach twórców, z którymi współpracuje. Spółka podkreśla, że od początku funkcjonowania zrealizowała ok. tysiąca projektów z największymi markami.
Altus z kolei planuje w przyszłości nadal inwestować w spółki technologiczne i medialne na rynku polskim. W 2014 r. firma weszła na giełdę, a wartość aktywów funduszy pod zarządzaniem Altus TFI wynosi obecnie ok. 14,6 mld zł.
- Nie planujemy żadnych istotnych zmian w modelu biznesowym, tylko duży wzrost w zakresie naszej głównej działalności - zapowiada Paweł Stano, prezes LifeTube. - To znaczy koncentrujemy się na tym, co naszym zdaniem robimy najlepiej - kampaniach reklamowych z twórcami, ich obsługą managementową oraz produkcją contentu dla marek.
Dołącz do dyskusji: Fundusz Altus TFI przejmuje większość udziałów LifeTube’a