SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zmienia sposób opłat za reklamy wideo

Facebook testuje nowy system płacenia przez reklamodawców za emitowane na tym portalu spoty. Wprowadza możliwość płacenia tylko za odtworzenia trwające minimum 10 sekund.

Nowe rozwiązanie przeznaczone jest dla największych reklamodawców, którzy korzystają z narzędzi Power Editor i API do zarządzania zlecanymi kampaniami.

Dotychczas Facebook pobierał od reklamodawców opłaty za wszystkie reklamy video, które wyświetlały się w news feedzie. Taki system rozliczeń bulwersował jednak część reklamodawców i domów mediowych. Zwracali oni wielokrotnie uwagę, że użytkownicy Facebooka mogą zwyczajnie ominąć uruchamiający się spot, a marketerzy zmuszani są do płacenia za coś, czego nikt nie obejrzał.

Elisabeth Diana, rzeczniczka Facebooka poinformowała, że portal wziął pod uwagę skargi reklamodawców i obecnie wprowadza, na razie na zasadzie testów, nowy model rozliczania za reklamy wideo. Teraz reklamodawcy będą płacić za spoty oglądane przez minimum 10 sekund. Diana przekazała też, że Facebook nie uważa, by nowy sposób rozliczeń był bardziej opłacalny dla reklamodawców od dotychczasowego. Powołała się na dane Nielsena, z których wynika, że reklamy wideo mają wartość, bo np. powodują wzrost świadomości marki, nawet jeżeli są oglądane krócej niż przez 10 sekund.

Na koniec marca br. Facebook miał na 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia sposób opłat za reklamy wideo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl