Empik wprowadza Premium Free z darmowymi dostawami, w pełnym Premium 6 miesięcy Empik Music za darmo
Grupa Empik obok działającej od roku usługi Empik Premium uruchamia darmową opcję Premium Free obejmującą dostawy zamówień za minimum 40 zł do salonów, Paczkomatów i innych punktów odbioru, specjalne promocje, a także dostęp do podcastów oraz ponad 200 audiobooków i e-booków. - Liczymy, że nasi klienci będą częściej korzystać z zakupów na Empik.com - opisuje Piotr Frankowski, szef tej usługi.
Usługa Empik Premium została wprowadzona w sierpniu ub.r. Obejmuje m.in. darmową dostawę zakupów ze sklepu internetowego Empiku o wartości powyżej 40 zł kurierem, do punktów odbioru (m.in. salonów Empik, Paczkomatów, placówek Poczty Polskiej i stacji Orlen), dostęp do ponad 13 tysięcy e-booków audiobooków oraz podcastów z oferty Empik Go oraz stałą 15-procentową zniżkę na książki, muzykę, filmy, zabawki, artykuły papiernicze i kreatywne oraz kolekcje Empiku w salonach stacjonarnych, do 20 proc. zniżki na setki tysięcy produktów z etykietą Premium w Empik.com, a także zwrot 3 proc. wydatków na zakupy.
Użytkownicy Empik Premium dostają też 20-procentową zniżkę na bilety w kinach Helios i ofertę Empik Foto oraz mogą w przedsprzedaży kupować w Empik Bilety i Going bilety na koncerty i wydarzenia.
Empik Premium Free zastępuje Mój Empik
2 września Empik rozszerza „rodzinę” Empik Premium i wprowadza opcję Free obejmującą darmowe dostawy zakupów o wartości ponad 40 zł do salonów, Paczkomatów i punktów odbioru, specjalne promocje oraz dostęp do podcastów i ponad 200 klasycznych tytułów audiobooków i e-booków z Empik Go. W ramach Empik Premium Free dostępne też będą dodatkowe promocje - na początek oferta „drugi produkt za pół ceny” w kategorii książka, muzyka i film.
Empik Premium Free zastąpi działający od czterech lat program lojalnościowy Mój Empik, jego ponad 5 mln użytkowników będzie mogło korzystać z nowej usługi bez dodatkowej aktywacji. Do Empik Premium Free mogą też oczywiście dołączyć nowe osoby.
- Tworzymy jedno spójne rozwiązanie, które pozwala klientom w łatwy sposób zidentyfikować, który wariant naszej oferty i pakietu benefitów lepiej odpowiada ich potrzebom, preferencjom czy częstotliwości zakupów: Empik Premium Free czy Empik Premium - opisuje Piotr Frankowski, szef Empik Premium.
- Chcemy znieść główną barierę przed dokonywaniem częstych zakupów w e-commerce, którą jest koszt dostawy. Wierzymy, że Empik Premium Free zmieni standard w polskim e-commerce - dodaje.
- W Empik Premium Free dajemy przede wszystkim wygodę i łatwość: przy pojedynczym zakupie internetowym już od 40 zł nie trzeba dopłacać za dostawę do Paczkomatów czy punktów odbioru. Chcemy rozwijać strategię omnikanałową: niezależnie czy klient kupuje w salonie stacjonarnym, sklepie internetowym na komputerze czy w aplikacji mobilnej - komentuje Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik. - Natomiast w Empik Premium oferujemy dodatkowo stałe zniżki w salonach oraz na empik.com i w aplikacji mobilnej, dostawy kurierem oraz szeroki dostęp do ekosystemu treści cyfrowych, który będziemy dalej rozwijać - wylicza.
Użytkownicy Empik Premium oszczędzili 150 mln zł
W połowie marca w związku z epidemią Empik pozwolił przez 60 dni za darmo korzystać z Empik Premium, potem ten okres przedłużono jeszcze do łącznie pięciu miesięcy. Menedżerowie firmy podają, że tylko przez pierwsze kilka tygodni dostęp do Empik Premium aktywowało ponad 600 tys. osób.
- Dzięki Empik Premium klienci zaoszczędzili już ponad 150 mln złotych, przeczytali i przesłuchali 2 miliony e-booków i audiobooków w aplikacji Empik Go, wykonali 1,5 mln promocyjnych odbitek zdjęć w Empik Foto. Popularność Empik Premium przerosła nasze oczekiwania - komentuje Karol Ignatowicz. - Polacy docenili możliwość korzystania z darmowej dostawy, zniżek na zakupy czy dostępu do książek cyfrowych. Wiedząc, jak ważne są dla klientów te korzyści, obok Empik Premium uruchomiliśmy całkowicie bezpłatny program Empik Premium Free - tłumaczy.
Obecnie w Empik Premium pojawi się nowa opcja: 6-miesięczny darmowy dostęp do uruchomionej w maju aplikacji streamingowej Empik Music (poprzednio był 2-miesięczny darmowy dostęp).
Przedstawiciele Empiku podkreślają, że historycznie użytkownicy Empik Premium dzięki zniżkom i darmowym dostawom oszczędzali w miesiącu średnio 50 zł. Natomiast koszt tej usługi to 9,99 zł przy zakupie na miesiąc oraz w ramach obecnej promocji: 29,99 zł za 6 miesięcy, a 39,99 zł za 12 miesięcy.
Empik zachęca do częstszych zakupów
- Oceniamy, że Empik Premium Free pozytywnie wpłynie zarówno na lojalność naszych klientów, jak i częstotliwość zakupów na empik.com oraz w aplikacji mobilnej. - zaznacza Piotr Frankowski.
Empik nie podaje, na ile szacuje koszty pokrywania kosztów dostaw zakupów realizowanych przez użytkowników Empik Premium Free. - Naszymi priorytetami w całym Empik Premium są częstotliwość zakupów i wartość koszyka zakupowego - podkreśla Piotr Frankowski. - Już przed pandemią obserwowaliśmy, że u klientów po przystąpieniu do Empik Premium mocno rosła wartość zakupów w Empiku, co oznacza, że program odpowiadał ich oczekiwaniom. A z tej usługi korzystali zwłaszcza klienci, którzy już wcześniej kupowali dużo i często - opisuje.
Firma nie obawia się, że po udostępnieniu Empik Premium Free zmaleje liczba użytkowników płatnej wersji Empik Premium. - Z naszej perspektywy obie wersje programu pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby i zachowania zakupowe naszych klientów. Jednocześnie będziemy w stanie zaadresować większą grupę odbiorców. Przewidujemy, że przepływy klientów między programami mogą wystąpić w obie strony - ocenia Karol Ignatowicz.
Duże wzrosty e-commerce w czasie pandemii
Po wprowadzeniu obostrzeń pandemicznych w połowie marca do początku maja została zamknięta zdecydowana większość stacjonarnych salonów Empik, działało jedynie ponad 40 punktów poza centrami, dworcami i pasażami handlowymi.
W tej sytuacji mocno w górę poszła sprzedaż internetowa Empiku. – W zależności od kategorii są to procentowo dwu- lub trzycyfrowe wzrosty. Również klienci, którzy nie przystąpili do Empik Premium, odwiedzali nasz sklep internetowy dużo częściej, pojawiło się znacznie więcej nowych użytkowników. Wzrosty notowaliśmy we wszystkich segmentach klientów - mówi Karol Ignatowicz.
- W przypadku usługi Empik Premium wzrosty były jeszcze wyższe, także wśród klientów korzystających z darmowego dostępu. Po udostępnieniu Empik Premium za darmo zaskoczyła nas skala popularności tej usługi - opisuje Piotr Frankowski.
Empik mocno stawia na swoją aplikację mobilną. Użytkownicy mają w niej dostęp do historii zakupów oraz do ofert promocyjnych z różnych kategorii – oprócz książek, muzyki i filmu, także m.in. domu i ogrodu, zabawek, sportu oraz zdrowia i urody. Użytkownicy mają także możliwość zwrotu towaru bez fizycznego paragonu w ciągu 30 dni.
Od 7 września użytkownicy aplikacji mobilnej mogą również otrzymać w sklepach czasowy rabat 5 proc. na nieprzecenione produkty.
W ub.r. ok. 40 proc. przychodów detalicznych Grupy Empik wygenerowano z e-commerce. - W tym roku będzie to więcej, przy czym bieżący rok nie jest reprezentatywny, bo lockdown zaburzył sprzedaż stacjonarną - zaznacza Ignatowicz.
Dołącz do dyskusji: Empik wprowadza Premium Free z darmowymi dostawami, w pełnym Premium 6 miesięcy Empik Music za darmo