Elektronika, komputery i e-commerce
Pomimo niepewnego stanu gospodarki, eMarketer szacuje, że sprzedaż na amerykańskim rynku e-commerce osiągnie w bieżącym roku wartość 146 miliardów dolarów i będzie wyższa w porównaniu z rokiem 2007 o 14,3 procenta.
Jednak niektóre segmenty tego rynku mogą poradzić sobie słabiej niż inne. Z badania przeprowadzonego przez firmę Piper Jaffray wynika, że spowolnienie jest możliwe w przypadku dwóch jak dotąd mocnych kategorii, czyli komputerów i urządzeń elektronicznych.
Tylko 12,2 procenta respondentów robiących zakupy w sieci stwierdziło, że w bieżącym roku zwiększy swoje wydatki na zakup komputerów online. Tymczasem 31,8 procenta zamierza je zmniejszyć, a 56,1 procenta pozostawić bez zmian.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku urządzeń elektronicznych: jedynie 15,6 procenta badanych planuje wydać na nie więcej pieniędzy, 31,3 procenta mniej, a 53,1 procenta tyle samo co w roku ubiegłym.
Obie kategorie w ubiegłym roku znalazły się na czele produktów kupowanych przez internet pod względem przeciętnej wartości zamówienia. Z danych firmy Nielesen Online wynika, że w przypadku sprzętu komputerowego wartość ta wynosiła 256,32 dolara, a w przypadku urządzeń elektronicznych 134,74 dolara.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Elektronika, komputery i e-commerce