Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Gazety Wyborczej'
Wpływy reklamowe dzienników w kwietniu 2009 roku spadły o 22 proc.w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił'Dziennik' (w dół o 47 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt"a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 30 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła wkwietniu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 67,1 mlnzł, czyli o 28 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika zmonitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska"(Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe napoziomie 25,4 mln zł (spadek o 3,4 mln zł). Trzecie miejsceprzypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) -16,6 mln zł (spadek o 1,4 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 197,5 mln zł wkwietniu 2009 r. wobec 253,8 mln zł w analogicznym okresie 2008roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok /Miesiąc | IV.2009 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 197 542 111 zł |
GAZETA WYBORCZA | 67 182 165 zł |
POLSKA | 25 425 835 zł |
FAKT | 16 669 272 zł |
RZECZPOSPOLITA | 14 020 218 zł |
DZIENNIK | 11 132 633 zł |
SUPER EXPRESS | 8 018 849 zł |
Rok /Miesiąc | IV.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 253 801 191 zł |
GAZETA WYBORCZA | 95 035 811 zł |
POLSKA | 28 807 595 zł |
DZIENNIK | 20 879 317 zł |
RZECZPOSPOLITA | 18 768 469 zł |
FAKT | 18 002 331 zł |
SUPER EXPRESS | 10 173 840 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Raport
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Gazety Wyborczej'