Droższe reklamy w TVN, najwięcej za spot przy „Faktach”
W cenniku reklamowym TVN na luty spoty są średnio o 13,9 proc. droższa niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy „Faktach” oraz wieczornym paśmie serialowo-filmowym.
Reklama przy „Faktach” kosztuje obecnie 50 tys. zł przy emisji w dzień powszedni, 52,7 tys. zł - w sobotę, a 55,6 tys. zł - w niedzielę (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto spotów 30-sekundowych). To dużo więcej niż przed rokiem, kiedy ceny reklam przy programie wynosiły od 36,5 do 39,4 tys. zł.
Nieco tańsze są bloki reklamowe w paśmie po godz. 20, w którym stacja od poniedziałku do czwartku pokazuje seriale, a od piątku do niedzieli filmy. Spot przy „Na Wspólnej” kosztuje 39,8 tys. zł (rok temu było to maksymalnie 38 tys. zł), a przy „W-11 Wydziale Śledczym” - od 22,8 do 31,5 tys. zł (przed rokiem: od 17,9 do 31,3 tys. zł). Z kolei maksymalna cena reklamy przy piątkowym wieczornym filmie wynosi 29,4 tys. zł (7,5 tys. więcej niż rok wcześniej), przy sobotnim - 26,4 tys. zł (8 tys. zł więcej), a przy niedzielnym - 35 tys. zł (7,5 tys. zł więcej).
Stosunkowo tanie dla reklamodawców - ze względu na pory, o których będą nadawane - są nowe produkcje TVN. I tak przy programie „Na językach”, który będzie można oglądać od 3 lutego w niedziele o godz. 22 (więcej na ten temat), spoty kosztują 16,3 i 18,3 tys. zł (rok temu ceny reklam w tym paśmie wynosiły od 14,2 do 18,1 tys. zł). Na spot przy serialu „Szpital” (przeczytaj o nim więcej), emitowanym od 11 lutego od poniedziałku do piątku o godz. 17, trzeba wydać od 15,8 do 20,5 tys. zł, czyli więcej niż przed rokiem, kiedy reklamy przy pokazywanych o tej porze „Ukrytej prawdzie” i „Julii” kosztowały od 11,6 do 16,4 tys. zł. Natomiast ceny spotów przy serialu „Kocham.Enter”, który od 11 lutego będzie pokazywany w dni powszednie o godz. 15 (więcej o nim), wynoszą od 6,7 do 8,4 tys. zł, czyli o 2,6 tys. zł więcej od cen reklam przy emitowanych przed rokiem w tym paśmie powtórkach „Detektywów” i „W-11”.
Koszt jednego punktu gwarantowanej widowni (GRP) w pakiecie do wszystkich osób w wieku 16-49 lat kosztuje 3,64 tys. zł (170 zł więcej niż przed rokiem), a do mężczyzn w wieku 16-39 lat - 5,44 tys. zł (620 zł więcej niż rok wcześniej).
TVN rozpoczyna sprzedaż reklam na luty jako drugi z ogólnopolskich nadawców. W połowie zeszłego tygodnia swoją lutową ofertę reklamową udostępniła Telewizja Polska (przeczytaj więcej). Sprzedaż na przyszły miesiąc uruchomiła też już firma Atmedia reprezentująca 42 kanały tematyczne (więcej o jej ofercie).
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w TVN, najwięcej za spot przy „Faktach”