Reklamy Dove bez sztucznej inteligencji
Marka kosmetyczna Dove, należąca do koncernu Unilever zapowiedziała, że nie będzie korzystać ze sztucznej inteligencji (AI) w swoich reklamach. W najnowszej kampanii “The Code” pokazuje, jak AI kreuje nierealne standardy i obrazy.
Dove chce zachować przejrzystość w zakresie cyfrowego zniekształcania rzeczywistości. Dlatego też marka zobowiązała się, że we wszystkich swoich reklamach i materiałach promocyjnych nie będzie korzystać ze sztucznej inteligencji do przedstawiania w nich ludzi.
Na zlecenie brandu zrealizowano badanie (w 20 krajach pod koniec ub.r.), z których wynika, że AI zagraża dobremu samopoczuciu kobiet i dostrzeganiu prawdziwego piękna. O wpływie sztucznej inteligencji na kreowanie nierealnych standardów i obrazów opowiada najnowsza kampania Dove zatytułowana “The Code”. Kampania ta rzuca również światło na znaczenie posiadania przez kobiety możliwości dostrzegania prawdziwego piękna odzwierciedlonego w mediach.
Według Dove do przyszłego roku blisko 90 proc. treści w internecie będzie generowanych przez sztuczną inteligencję.
Dodatkowo marka należąca do Unilevera udostępnia poradnik ze wskazówkami na temat tego, jak korzystać z narzędzi AI, tak by tworzyć bardziej zróżnicowane i autentyczne wyniki oddające prawdziwe piękno kobiet.
Przed rokiem marka Dove prowadziła kampanię #TurnYourBack, w której celebrowała prawdziwe, naturalne piękno bez cyfrowych filtrów.
Dołącz do dyskusji: Reklamy Dove bez sztucznej inteligencji