Dom mediowy UM zajmie się obsługą mediową Mattela w Europie i Azji
Należący do IPG Mediabrands dom mediowym UM (Universal McCann) wygrał przetarg firmy Mattel (producent m.in. lalki Barbie) na obsługę jej budżetu mediowego w Europie i Azji. Dotychczas na większości rynków, w tym również w Polsce firma współpracowała w tym zakresie z agencją Carat (Dentsu Aegis Network).
W wyniku wygranego przetargu UM zajmie się planowaniem i zakupem mediów do kampanii firmy Mattel w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Agencja ta już pracowała dla producenta zabawek – od początku ub.r. zajmuje się obsługą jej budżetu mediowego w Ameryce Łacińskiej.
Mattel nie podaje szczegółów dotyczących zakończonego przetargu. Nie ujawnia też budżetu, którego dotyczy obsługa mediowa. Z raportu finansowego firmy wynika jednak, że w ub.r. jej wydatki na reklamę i promocję stanowiły 11,7 proc. wpływów ze sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było to 13,2 proc.
Dotychczas obsługą mediową właściciela Barbie zajmował się Carat należący do Dentsu Aegis Network, również w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Dom mediowy UM zajmie się obsługą mediową Mattela w Europie i Azji