DisplaySearch: 6-proc. spadek sprzedaży telewizorów w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku liczba sprzedanych naświecie telewizorów spadła o 6 procent.
Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w I kwartale2009 roku na całym świecie sprzedano 43,3 miliona telewizyjnychodbiorników.
Jeszcze wyższy, bo 12-procentowy spadek do poziomu 22,1 miliardadolarów, odnotowano w przypadku dochodów ze sprzedażytelewizorów.
61,8 procenta (26,75 mln) sprzedanych w omawianym okresietelewizorów stanowiły odbiorniki LCD, 31,6 procenta (13,69 mln)odbiorniki CRT, a 6,4 procenta (2,79 mln) odbiorniki plazmowe.
Liderem pod względem dochodów ze sprzedaży była firma Samsung z21,5 procenta udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się:LG Electronics (13,3 procenta), Sony (13,1 procenta), Sharp (7,2procenta) oraz Panasonic (6,1 procenta).
źródło: DisplaySearch
Sprzęt
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 6-proc. spadek sprzedaży telewizorów w I kw.