Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów
Koncern Discovery Networks w pierwszym kwartale przyszłego roku przekształci w Polsce stację dokumentalną Animal Planet SD w nowy kanał Discovery Life. Nadawca liczy, że po zmianie nazwy i oferty programowej zwiększy się oglądalność stacji.
Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks na Europę Centralną, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl informuje, że nowa stacja będzie bazowała na dotychczasowym programmingu Animal Planet, ale na jej antenie pojawią się też nowe, rodzinne propozycje, w tym seriale fabularne. Szczegółów na razie nie podaje.
Polska będzie jednym z pierwszych krajów, gdzie pojawi się marka Discovery Life. Stacja ta wystartuje w Stanach Zjednoczonych w połowie stycznia, zastępując kanał Discovery Fit & Heath. Z korespondencji kierowanej do operatorów kablowych wynika, że w Polsce jej start nastąpić ma 1 lutego 2015 roku. Na początku nowa stacja nadawać będzie tak jak Animal Planet w jakości SD, ale docelowo ma przejść na emisję w wysokiej rozdzielczości.
- Liczymy na to, że Discovery Life będzie cieszyć się większą oglądalnością niż Animal Planet - zapowiada Dobrzyński. Efekt w postaci zwiększenia widowni miał miejsce przy poprzednim rebrandingu w polskim portfolio Discovery - gdy jesienią 2013 roku Discovery World zmienił się w kierowany do mężczyzn kanał Discovery Turbo Xtra.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszych 11 miesiącach tego roku udział Animal Planet w jakości SD w rynku telewizyjnym wyniósł 0,20 proc. w grupie 4+ i 0,16 proc. w 16-49. W analogicznym okresie ub.r. wartości te były nieco wyższe i wyniosły odpowiednio 0,24 proc. i 0,18 proc.
Kanał Animal Planet nadawał w Polsce od 1996 roku. Jego przekształcenie nie oznacza jednak zniknięcia tej marki z naszego rynku. Nadal pozostanie na nim bowiem istniejąca od 2008 roku stacja Animal Planet HD, która ma inną ramówkę niż jej odpowiednik w SD. Stacja ta od września br. jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement. W październiku br. jej udział w rynku wyniósł 0,08 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie 16-49 (więcej na ten temat).
W portfolio Discovery Networks w Polsce poza stacjami pod marką Animal Planet są obecnie jeszcze takie kanały jak Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Extra, Discovery Historia, TLC i ID oraz przejęte w tym roku stacje Eurosport i Eurosport 2.
Dołącz do dyskusji: Discovery Life zastąpi Animal Planet. Ma przyciągnąć więcej widzów
W końcu doświadczenie już macie, nagusy u was biegają od dawna, tylko jeszcze nie kopulują. Czas naprawić ten błąd.