Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)
Wydawnictwo Burda Media Polska wprowadza na rynek miesięcznik"Enter Najlepsze programy", który publikować będzie rekomendacjeprogramów komputerowych nadsyłane przez czytelników. Pismozadebiutuje 16 września i kierowane będzie do wszystkichkorzystających z komputerów.
Nowy magazyn nosi taki sam tytuł jak zamknięty przez Burdę w2007 roku miesięcznik komputerowy, który na rynku wydawniczymukazywał się przez 16 lat. "Enter" Najlepsze Programy"różni się jednak znacząco od tamtego pisma. - Jest topierwszy w Polsce miesięcznik społecznościowy dla użytkownikówkomputerów. Tytuł wzorowany jest na serwisach społecznościowych,których użytkownicy podpowiadają sobie nawzajem i polecają różnerzeczy - mówi Michał Adamczyk redaktor naczelny"Entera". Jak podaje np. społeczność skupiona wokółserwisu Chip.pl to ponad 1,2 mln osób.
Formuła nowego pisma jest taka sama jak wydawanego z dużymsukcesem przez Burdę miesięcznika "Przyślij przepis!", którypublikuje przepisy nadsyłane przez czytelników. W przypadku"Entera" czytelnicy nadsyłają do redakcji swoje rekomendacjeprogramów komputerowych (za pośrednictwem serwisu Enter.pl), a zakażdą opublikowaną opinię jej autor otrzymuje 50 zł. Wszystkieopisane w wydaniu programy są następnie testowane przez redakcję iznajdują się na płycie DVD dołączanej do magazynu. Są to zarównodarmowe aplikacje, jak i płatne pozyskane od partnerów. Pozarekomendacjami programów w 68-stronicowym piśmie umieszczono takżeporady i ciekawostki.
"Enter" kierowany jest do wszystkich użytkowników komputerów,zarówno tych zaawansowanych jak i korzystających z komputera odczasu do czasu. - Roboczo nazywamy go rodzinnym tytułemkomputerowym - mówi Adamczyk. - Tworząc "Entera" myśleliśmy oużytkownikach, którzy dotąd prasą komputerową się nie interesowali- dodaje Cezary Żelazowski, szef działu reklamy pisma.
Cena magazynu to 3,99 zł, a nakład pierwszego wydania wynosi 150tys. egz. - Wierzymy, że sprzedaż będzie ponad 100 tys. egz. - mówinam Michał Helman, dyrektor wydawniczy "Entera" - Jesteśmy w staniedodrukować pierwszy numer - dodaje Adamczyk.
Cała strona reklamowa w miesięczniku kosztuje 15 tys.zł. Oprócz możliwości zareklamowania się w samym tytule,"Enter" wchodzi też w skład łączonej oferty reklamowej obejmującejpozostałe magazyny komputerowe Burdy jak "Chip" i "CRN" oraz ichserwisy internetowe. W pierwszym numerze znalazły się główniereklamy firm komputerowych, ale jak podkreśla Żelazowski, wydawcaliczy na reklamy z różnych branż.
Wprowadzanie tytułu na rynek wspierane będzie kampaniąpromocyjną o wartości 2,2 mln zł. Będzie ona realizowana wprasie drukowanej (wszystkie tytuły Burdy poza "Elle" i "ElleDecoration"), radiu (stacje Grupy Eurozet, Roxy FM) i internecie(serwisy komputerowe Burdy, Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl i Ceneo.pl).Dodatkowo na portalu YouTube.pl i serwisach społecznościowychpojawi się specjalny film reklamowy. Kreację kampanii i mediaplanprzygotował we własnym zakresie dział marketingu Burda MediaPolska. Prowadzone będą też niekonwencjonalne działania promocyjne,m.in. marketing szeptany, którymi zajmie się firma Streetcom.
Dotychczas w portfolio Burda Media Polska znajdowały siędwa magazyny komputerowe. Są to: adresowany doindywidualnych użytkowników miesięcznik "Chip" i dwutygodnik "CRN",kierowany do branży komputerowej. Oba te tytuły wraz z "Enterem"mają wspólną redakcję, która wraz z osobami zajmującymi siętestami, liczy ponad 30 osób.
Dołącz do dyskusji: Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)