Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w maju br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
W maju 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 038 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,41 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 591 egz., o 12,56 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 10,17 proc. do 3 066 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,04 proc. do 1 889 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana przed chwilą „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,40 proc. i wyniósł 692 egz.
ZKDP | maj | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Rzeczpospolita | 11 038 | 54 082 | 9 482 | 56 305 | 16,41% |
Dziennik Gazeta Prawna | 10 591 | 43 673 | 9 409 | 46 914 | 12,56% |
Puls Biznesu | 3 066 | 10 325 | 2 783 | 10 600 | 10,17% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 981 | 4 521 | 1 863 | 4 835 | 6,33% |
Gazeta Wyborcza | 1 889 | 141 652 | 2 277 | 156 043 | -17,04% |
Przegląd Sportowy | 353 | 27 615 | 361 | 29 713 | -2,22% |
Gazeta Polska Codziennie | 308 | 20 736 | 273 | 19 942 | 12,82% |
Fakt Gazeta Codzienna | 209 | 276 051 | 230 | 305 990 | -9,13% |
Super Express | 0 | 136 295 | 0 | 143 992 | - |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 528 egz., po wzroście o 158,98 proc. W maju 2015 roku tytuł ten był drugi.
Na drugie miejsce spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 603 egz., po spadku o 9,46 proc.
Na podium (po awansie z czwartej pozycji) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 53,96 proc. do 505 egz.
Z siedemnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 382 egz., po wzroście o 409,33 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej straciła tutaj „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media) - było to 52,46 proc. do 145 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 6. na 17.
ZKDP | maj | Dynamika | |||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Echo Dnia | 1 528 | 17 621 | 590 | 19 330 | 158,98% |
Polska Dziennik Bałtycki | 603 | 20 692 | 666 | 24 266 | -9,46% |
Polska Dziennik Łódzki | 505 | 19 924 | 328 | 22 745 | 53,96% |
Gazeta Pomorska | 457 | 37 567 | 252 | 41 156 | 81,35% |
Dziennik Zachodni | 382 | 35 119 | 75 | 39 454 | 409,33% |
Gazeta Codzienna Nowiny | 306 | 15 638 | 307 | 16 564 | -0,33% |
Głos - Dziennik Pomorza | 292 | 19 885 | 400 | 22 351 | -27,00% |
Polska Głos Wielkopolski | 276 | 26 537 | 291 | 29 742 | -5,15% |
Polska Gazeta Wrocławska | 237 | 14 313 | 213 | 16 282 | 11,27% |
Express Bydgoski | 224 | 10 129 | 174 | 10 819 | 28,74% |
Kurier Poranny | 197 | 4 967 | 51 | 5 515 | 286,27% |
Nowości - Dziennik Toruński | 197 | 11 525 | 119 | 12 432 | 65,55% |
Express Ilustrowany | 194 | 24 310 | 104 | 28 161 | 86,54% |
Gazeta Lubuska | 183 | 18 149 | 185 | 20 979 | -1,08% |
Gazeta Krakowska | 168 | 15 145 | 156 | 16 894 | 7,69% |
Dziennik Polski | 167 | 16 981 | 148 | 19 058 | 12,84% |
Nowa Trybuna Opolska | 145 | 12 331 | 305 | 14 697 | -52,46% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 110 | 12 299 | 74 | 13 961 | 48,65% |
Gazeta Współczesna | 110 | 5 364 | 93 | 6 359 | 18,28% |
Kurier Szczeciński | 101 | 9 829 | 57 | 10 964 | 77,19% |
Polska Metropolia Warszawska | 85 | 2 967 | 68 | 3 729 | 25,00% |
Kurier Lubelski | 57 | 3 720 | 19 | 4 209 | 200,00% |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele
GW sprzedaje ogólny dostęp na zasadzie abonamentu miesięcznego do cyfrowego wydania. W zeszłym roku chwalili się 77 000 kupionymi dostępami dlatego dane powyżej są jakieś marginalne i dotyczy to wszystkich wydawców. Info raczej dla ciekawskich bo skoro kupując 20 ewydań robisz 200 % to sztuka dla sztuki.