SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników w 2016 roku, a „Pani Domu” dwutygodników

W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2016 roku sięgało 18,7 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,9 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,1 proc. respondentów (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,2 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,5 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w drugim półroczu ub.r. zadeklarowało 9,5 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,4 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,6 proc. czytelników, czyli o 0,6 pkt. proc. mniej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który uplasował się oczko niżej. Jego wynik zwiększył się o 1 pkt. proc. do 6,4 proc.

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali lipiec-grudzień 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,6 pkt. proc. do 17,6 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (11,9 proc.; w dół o 0,7 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora” (9,5 proc.; - 0,7 pkt. proc.).

Po najpopularniejszy dwutygodnik w zeszłym półroczu, czyli po „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 9,4 proc. respondentów, czyli o 0,6 pkt. proc. mniej, niż w drugim półroczu 2015 roku. Pomimo tego tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 11,1 proc. do 8,9 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo poszło w dół o 1,4 pkt. proc. i wyniosło 6,8 proc.

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Pani Domu”, która awansowała z miejsca drugiego. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1 pkt. proc. do 8,4 proc.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2015 roku na losowej próbie 10 009 przypadków oraz od lipca do grudnia 2016 roku na losowej próbie 10 029 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 7 841 i 7 763 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników w 2016 roku, a „Pani Domu” dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl